رئیس‌جمهور راست‌گرای لهستان دوباره پیروز انتخابات شد

اندژی دودا پس از شمارش ۹۹.۹۷ درصد حوزه‌های انتخاباتی، ۵۱.۲ درصد آرا را کسب کرد

انتخاب دوباره آقای دودا به حزب قانون و عدالت اجازه می‌دهد سیاست‌های محافظه‌کارانه بیشتری را به‌اجرا بگذارد-JANEK SKARZYNSKI / AFP

اندژی دودا، رئیس جمهور کنونی لهستان که به حزب حاکم و راست‌گرای «قانون و عدالت» (PiS) تعلق دارد، برنده انتخابات شد. نتایج نهایی انتخابات این کشور در حال آماده شدن است.

کمیسیون انتخابات لهستان اعلام کرد که با شمارش بیش از ۹۹.۹۷ درصد حوزه‌های انتخاباتی مشخص شد که آقای دودا ۵۱.۲ درصد از آرا را کسب کرده و شمارش بیشتر آرا تغییری در نتیجه نهایی انتخابات ایجاد نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لهستان در انتخابات اخیر شاهد تنگاتنگ‌ترین رقابت انتخاباتی تاریخ خود بود. چون رافائل تراسکووسکی، شهردار لیبرال ورشو با فاصله کمی از دودا قرارداشت. او ۴۸.۸ درصد آرا را کسب کرد.

انتخاب دوباره آقای دودا به حزب قانون و عدالت اجازه می‌دهد سیاست‌های محافظه‌کارانه بیشتری را به‌اجرا بگذارد. یکی از این سیاست‌ها، اصلاحات قضایی است که اتحادیه اروپا آن‌ها را غیردمکراتیک می‌داند.

آقای تراسکووسکی در سیاستی متفاوت، گفته‌بود که قصد دارد روابط کشورش با اروپا را ترمیم کرده و از قدرت خود برای سد کردن هر اقدامی که حاکمیت قانون را زیرسوال ببرد، استفاده کند.

در یکی از کمپین‌های تفرقه‌افکنی که آقای دودا در ماه ژوئن داشت، اجتماع دگرباشان لهستان را مورد خطاب قرار داد و گفت که ایدئولوژی دگرباشی مخرب‌تر از تلقین کمونیستی است.

رئیس‌جمهور منتخب لهستان همچنین در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود که ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا را ممنوع می‌کند.

گزارشهای تکمیلی در خبرگزاریها آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان