شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا نیمی از کارکنان خود را اخراج می‌کند

این تازه‌ترین دور اخراج‌ها در شرکت یونایتد، پس از شیوع ویروس کروناست

با در نظر گرفتن کارکنان بین‌المللی، شرکت «یونایتد» در مجموع ۹۵ هزار کارمند دارد- Justin Sullivan/Getty Images/AFP

روز چهارشنبه مقامات شرکت هواپیمایی «یونایتد» آمریکا اعلام کردند این شرکت ۳۶ هزار نفر از کارمندانش را اخراج خواهد کرد. این رقم نیمی از مجموع کارکنان شرکت یونایتد است.

مقامات این شرکت گفته‌اند این اقدام بدترین شرایط ممکن را درنظر گرفته است و آن‌ها امیدوارند بتوانند به برخی از کارمندان واجد شرایط، بازنشستگی زودرس پیشنهاد کنند. 

آسوشیتدپرس گزارش داده است که الگوی اخراج‌ها که از اول ماه اکتبر آغاز می‌شود، شامل ۱۵ هزار مهماندار هواپیما، ۱۱ مامور خدمات به مشتری، کارکنان گیت ورود به هواپیما، ۵۵۰۰ مامور سرویس و ۲۲۵۰ خلبان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درصدر اخراج‌ها که آن هم از اول اکتبر به اجرا گذاشته می‌شود، ۱۵۰۰ کارمند إداره مدیریت قرار دارند. با در نظر گرفتن کارکنان بین‌المللی «یونایتد» این شرکت در مجموع ۹۵ هزار کارمند دارد.

این تازه‌ترین دور اخراج‌ها در شرکت «یونایتد» پس از شیوع ویروس کروناست. از آغاز ماه مارس تا نیمه آوریل، آمار سفر با هواپیما ۹۵ درصد کاهش یافته است. در پایان ماه آوریل صنایع هوایی قدری بهبود نشان دادند، اما تعداد مسافران پروازها نسبت به همین دوره در سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.  

هفته گذشته، شرکت «یونایتد» اعلام کرد درنظر دارد در ماه اوت تعداد ۲۵ هزار پرواز به پروازهای کنونی‌اش اضافه کند اما اکنون با توجه به «کاهش تقاضا برای مقصدهایی که شاهد افزایش موارد کووید ۱۹ بوده است یا تحت شرایط قرنطینه و دیگرمحدودیت‌های مسافرتی قرار گرفته‌اند» در این مورد تجدیدنظر کرده است. 

در گزارش مالی که مقامات این شرکت روز سه‌شنبه گذشته منتشر کردند، پیش‌بینی شده که تقاضا برای سفرهای هوایی تا زمانی که «درمان گسترده رسمی یا واکسن کووید ۱۹ عرضه نشده» اندک خواهد بود. 

«یونایتد» گفت تا زمانی که این شرکت به رونق سابق بازنگشته هم‌چنان به ارزیابی و لغو پروازهایش در چارچوب زمانی ۶۰ روز ادامه خواهد داد.

افزون بر این مشکلات، دو مرکز عمده کار «یونایتد» - فرودگاه‌های اُهِر در شیکاگو و نیوآرک لیبرتی در نیوجرسی – از مسافران خواسته‌اند پس از ورود به این مناطق به مدت دو هفته خود را در قرنطینه قرار دهند.

شرکت «یونایتد» یکی از موسسات بزرگی است که در چارچوب برنامه دولت فدرال موسوم به حمایت از دست‌مزدها که هدف آن کمک به حفظ مشاغل در جریان اپیدمی کروناست، مشمول دریافت کمک‌های مالی دولت شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان