رمان رمز داوینچی به روی صحنه تئاتر می‌رود

این نمایش قرار است یک اقتباس هیجان انگیز از کتاب دن براون باشد

رمان رمز داوینچی نوشته دن براون در سال ۲۰۰۶ با بازی اودره توتو (چپ) و تام هنکس به روی پرده سینما رفت- VALERY HACHE / AFP

رمان پرفروش «رمز داوینچی» اثر دَن براون به روی صحنه تئاتر می‌رود.

قرار است نمایشنامه «رمز داوینچی» برای نخستین بار در تور بریتانیا در روز ۳ آوریل ۲۰۲۱ روی صحنه تئاتر چرچیل در شهر براملی برود.

این نمایشنامه، داستان پرفسور رابرت لَنگدون و همکار رمزنگارش سوفی نِوو است که وارد ماجرای تحقیق در مورد قتل بیرحمانه مدیر موزه لوور می‌شوند و با حل یک رشته معمای پیچیده، پرده از یک توطئه عظیم برمی‌دارند. 

«رمز داوینچی» با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان، در مقام پرفروش‌ترین رمان قرن بیست و یکم قرار دارد.  بر اساس این رمان در سال ۲۰۰۶ با شرکت تام هنکس و ادری توُتو، فیلمی نیز ساخته شد. 

مولف این رمان می‌گوید: «بسیار خوشوقتم که رمز داوینچی برای صحنه تئاتر اقتباس شده، و هیجان زده‌ام که می‌بینم توانایی قابلیت‌های تئاتر زنده، به این داستان رونق بیشتری می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«تیم تولید اقتباس تئاتری رمز داوینچی به محتوای کتاب وفادار بوده‌اند، اما همچنین عناصر تازه‌ای برای تماشاچیان دارند که آن را بی‌تردید نمایشنامه‌ای دلهره‌آور و نیرومند، و شو بسیار سرگرم کننده‌ای می‌کند.»   

اقتباس «رمز داوینچی» برای صحنه تئاتر توسط ریچل وَگ استاف و دانکن اِیبِل انجام شده است و کارگردانی آن برعهده لوک شِپِرد است که اخیرا موزیکال «... و ژولیت» را در لندن کارگردانی کرده است. 

شپرد می‌گوید: «اقتباس رمز داوینچی برای صحنه تئاتر نشان از یک داستان دلهره‌آور مملو از قابلیت‌های تئاتری دارد. پر است از حدس و هیجان و اتفاقات غیرمنتظره.»

«اقتباس ریچل وگ استاف و دانکن ایبل صفحات کتاب برمی‌گذرد و تخیل تماشاچی را به نهایت می‌کشاند. نتیجه آن، خلق نمایشنامه‌ای است که داستانسرایی پرحرکت در تئاتر در محور آن قرار می‌گیرد و تماشاچی را در مرکز این معمای پرهیجان می‌گذارد.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر