گینس آبجوهای برگشت‌ خورده را برای آبیاری کاج‌های کریسمس استفاده کرد 

شرکتی که مالک گینس است، اخیرا از یک بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری به نام «برپاکردن بار» خبر داده

دولت ایرلند اعلام کرد که فضاهای داخلی میکده‌ها و بارها می‌توانند به شرط نشستن مشتری‌ها سر میز، از تاریخ سوم ژوئیه بازگشایی شوند - Sébastien DUVAL / AFP

کارخانه آبجوسازی گینس در دوران قرنطینه صدها هزار بشکه آبجوی مصرف نشده را برای حاصل‌خیز کردن زمین‌های کشت کاج‌های کریسمس استفاده کردند.

هنگام شروع قرنطینه در ایرلند، آبجوسازی گینس در سنت جیمز دوبلين، تولید خود را به حداقل کاهش داد تا ذخیره مخمر سالانه خود را حفظ کند. از سال ۱۹۱۶ و قیام عید پاک، این اولین باری است که گینس دست به چنین اقدامی زده است.

این شرکت میلیون‌ها لیتر آبجو را از بارها و می‌کده‌هایی که درهایشان بسته شده بود جمع‌آوری کرد، و آبجوهای ته‌مانده را در چارچوب یک پروژه محیط زیستی کمک به جنگل‌ها، به مصرف حاصل‌خیز کردن زمین‌هایی رساند که در آن‌ها درختان کاج کریسمس کاشته شده است.

آیدان کرویی، مدیر عملیاتی در آبجوسازی گینس گفت که در مراحل اولیه قرنطینه، این شرکت تصمیم گرفت با جمع‌آوری بشکه‌هایی که ممکن بود معدوم شوند، از مشتریان خود حمایت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کرویی به پی‌آی گفت:‌ «دوران دشواری در صنعت آبجوسازی بود، اما اگر بخواهید در این بخش از جهان فروشگاهی را اداره کنید، کارتان دشوارتر است.

به همین دلیل از همان آغاز شروع قرنطینه، حمایت از فروشگاه‌ها در حد توان، برایمان بسیار بسیار بااهمیت بود و از همین رو تصمیم گرفتیم تا تمامی آبجوها را از بارها جمع‌آوری کنیم.»

آقای کرویی گفت که پس از جمع‌آوری بشکه‌های مصرف‌نشده آبجو، بشکه‌ها را تخلیه کردیم و آبجوها را در شماری از مناطق محیط زیست پایدار پراکنده کردیم.»

او گفت:‌ «بیش‌تر آبجوها به مزارع کشت درخت کریسمس و درخت بید روانه شد و به عنوان کود مغذی در این مزارع استفاده شد.»

این مدیر آبجوسازی گفت که بخشی از آبجوها «به هاضم‌های غیرهوازی تولیدکننده گاز زیستی» برگردانده شد، که به گفته او می‌تواند «منبع سوختی مناسبی» برای آبجوسازی در آینده باشد.

او افزود:‌ «و همچنین برخی از محصول را به کود کمپوست تبدیل کردیم.»

آقای کرویی تاکید کرد، اطمینان از این که گینس آبجوی خود را در روشی مطابق با پایداری محیط زیست استفاده می‌کند، برای این شرکت تجاری و هم‌چنین کشور ایرلند اهمیت حیاتی دارد.

آقای کرویی در پاسخ به این سؤال که چقدر آبجو از بارها و می‌کده‌های تعطیل‌شده، مرجوع و جمع‌آوری شد، گفت اگر بخواهد مقدار کلی‌ را محاسبه کند «احتمالا گریه‌اش می‌گیرد».

او گفت: «صدها هزار بشکه بود و هنوز هم محصولاتی داریم که باید مصرف شود و هنوز بازارهایی داریم که تمام آبجوهای مرجوعی را به ما نفرستاده‌اند؛ مقادیر زیادی آبجو و بی‌شمار بشکه.»

دیگو، شرکتی که مالک گینس است، اخیرا از یک بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری به نام «برپاکردن بار» خبر داده که به می‌خانه‌ها کمک می‌کند تا مقررات جدید بهداشتی و سلامتی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا را برقرار سازند.

۱۴ میلیون یورو از این بودجه برای پوشش می‌خانه‌های ایرلند ارسال شده است.

دولت ایرلند اعلام کرد که فضاهای داخلی میکده‌ها و بارها می‌توانند به شرط نشستن مشتری‌ها سر میز، از تاریخ سوم ژوئیه بازگشایی شوند.

آقای کرویی با نگاهی به آینده جدید گفت که گینس باید با تسهیل مقررات قرنطینه «خود را برای نتایج متفاوت آماده کند».

آقای کرویی گفت:‌ «اگر کندتر از حد انتظار ما باشد، باید برایش آماده باشیم. اگر از حد انتظارمان خیلی بیش‌تر باشد، باید برای آن هم آماده باشیم و ما حقیقتا آماده خواهیم بود.»

او گفت:‌ «تلاش برای مدیریت مشکلات در مقایسه با تجربیاتی که در ماه مارس و تعطیلی همه جا داشتیم، به مراتب دل‌پذیرتر است.‌»

© The Independent

بیشتر از زندگی