آبجوی دو تخمیره برای سلامتی مفید است

برخی آبجوها دارای باکتری‌هایی هستند که برای روده و معده مفیدند

فستیوال آبجو در مونیخ، سپتامبر ۲۰۱۹- TOBIAS SCHWARZ / AFP

پروفسور اریک کلاسِن، استاد دانشگاه آمستردام، می‌گوید که آبجوهای بلژیکی مثل «هوُگاردن»، «وست مال تریپِل» و «اِخت کریکِن بیِر» همه حاوی میکروب‌های «پروبیوتیک» هستند که فواید بسیاری برای سلامتی جهاز هاضمه دارند.

پروفسور کلاسن در رویدادی که توسط کارخانه تولید نوشابه‌های پروبیوتیک «یاکولت» برگزار شده بود، گفت که برخلاف آبجوهای دیگری که تنها از یک مرحله تخمیر می‌گذرند، این مارک‌ها دو بار تخمیر می‌شوند.

دور دوم تخمیر، نه تنها طعم گس و تاثیر آن را افزایش می‌دهد، بلکه در آن از مخمری استفاده می‌شود که در آبجوهای سنتی به‌کار می‌رود. این نوع مخمر، اسیدهایی تولید می‌کند که باکتری‌های مضر در جهاز هاضمه را که ما را بیمار می‌کنند، از میان می‌برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلاسن افزود: «به این ترتیب آبجویی می‌نوشید که قویتر و بسیار بسیار سالم است.»

با این حال، پروفسور کلاسن تاکید میکند که این پژوهش به معنای آن نیست که می‌توان در مصرف آبجو زیاده‌روی کرد، اما گر این نوع آبجو به اندازه مصرف شود، می‌تواند فواید عمده‌ای برای سلامتی انسان داشته باشد.

او افزود: «نمی‌خواهیم به مردم مجوز نوشیدن بیشتر آبجو بدهیم. آن گروه از ما که مروج سلامتی هستیم، می دانیم که امتناع از نوشیدن بیش از یک لیوان دشوار است. الکل زیاد برای جهاز هاضمه بد است، اما اگر تنها روزانه یک لیوان از این نوع آبجو بنوشید، برای سلامتی‌تان بسیار خوب است.»

فواید مواد «پروبیوتیک» و تاثیر مثبتش بر سلامتی، امری ثابت شده است.

هرچند مواد «پروبیوتیک» در برخی از خوراکی‌ها، از جمله ماست، کیمچی و کِفیر هم یافت می‌شود، اما اغلب  پس از یک دوره بیماری و خوردن آنتی بیوتیک که بافت روده و معده را تحریک می‌کند، به عنوان مکمل غذایی به صورت کپسول مصرف می‌شود.

بنا به اظهارات سازمان بهداشت عمومی بریتانیا، مواد پروبیوتیک همچنین می‌توانند به رفع  نفخ معده و التیام «آی بی اس» یا سندروم روده تحریک‌پذیر، کمک کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی