رای به دمکرات‌ها به صرف دستپخت ستاره مشهور آشپزی

خوزه آندریاس تامین غذا و نوشیدنی رایگان برای شرکت‌کنندگان در انتخابات در کنتاکی را بر عهده داشت

رای‌دهندگان در صف غذای رایگان بیرون حوزه رای‌گیری در کنتاکی، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰-Brett Carlsen/ Getty Images via AFP

خوزه آندریاس، ستاره مشهور آشپزی، برای غذا دادن به رأی‌دهندگان حزب دموکرات، ایستگاه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهان» خود را در حوزه‌های رأی‌گیری ایالت کنتاکی مستقر کرده است.

نات موک، رئیس آشپزخانه مرکزی جهان در گفتگویی با سی‌ان‌ان گفته است «تیم ما امروز اینجا آمده تا مطمئن شویم کسانی که برای رأی دادن می‌آیند گرسنه و تشنه نمی‌مانند. حتی اگر لازم شد می‌توانند پس از رأی دادن، غذا و نوشیدنی خود را به خانه ببرند.»

وی ادامه داد «می‌خواهیم مطمئن شویم که هر کسی بدون مشکل و فشار می‌تواند از حق رأی دادن بهره‌مند شود.»

مؤسسه غیر انتفاعی مزبور که توسط این آشپز مشهور بنیان‌گذاری شده با هدف تأمین غذای آوارگان حوادث طبیعی تأسیس شد و تا کنون به بازماندگان توفان‌های سهمگین، کارگران اخراج شده دولت و حتی مسافران کشتی‌های مسافرتی کمک کرده است که به خاطر ویروس کرونا به درد سر افتادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، حضور روز سه‌شنبه این مؤسسه در کنتاکی اولین حضور این سازمان برای کمک به مردم در زمان انتخابات است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به حضور کمتر خدمه و صندوق‌های رأی‌گیری به خاطر ویروس کرونا، مسائل فاصله‌گیری اجتماعی در جای جای حوزه‌های رأی‌گیری اندیشیده شده است.

تعداد حوزه‌های رأی‌گیری در ایالت کنتاکی به طور معمول ۳۷۰۰ حوزه است که به علت نگرانی‌های کرونایی امسال به ۲۰۰ حوزه کاهش یافته است.

به همین دلیل، مردم احتمالا با صف‌های طولانی برای ریختن رأی به صندوق مواجه خواهند شد و در همین راستا آشپزخانه مرکزی جهان برای تأمین غذا و نوشیدنی شرکت‌کنندگان قبل و بعد از رأی‌گیری اظهار آمادگی کرده است.

آقای موک به سی‌ان‌ان گفته «آشپزخانه مرکزی جهان تأسیس شد تا با استفاده از قدرت غذا مشکلات جامعه را تسکین و پیوند آنها را مستحکم کند.»

در این رقابت انتخاباتی، ایمی مک‌گراف، نماینده محبوب حزب ملی دموکرات، با چارلز بوکر، نماینده تحول‌خواه آفریقایی-آمریکایی مجلس ایالتی، بر سر گرفتن کرسی سنا از سناتور جمهوری‌خواه، میچل مک‌کانل، به رقابت می‌پردازند.

با توجه به ناآرامی‌های اخیر در کشور به خاطر مرگ آمریکایی‌های سیاه‌پوست، آقای بوکر با حمایت فزاینده‌ای طی یک ماه گذشته رو به رو شده و پیام عدالت اجتماعی و تبعیض‌نژادی را به عنوان شعار انتخاباتی خود برگزیده است.

بسیاری، از جمله مشاهیر و شخصیت‌های برجسته نظیر لی‌بورن جیمز و هیلاری کلینتون، بر این عقیده‌اند که کاهش مراکز رأی‌گیری اقدامی در جهت فشار به شرکت‌کنندگانی است که می‌خواهند به آمریکایی‌های سیاه‌پوست رأی بدهند. 

آری برمان، کارشناس حقوق رأی‌گیری در توئیتی نوشته «در منطقه جفرسون کانتی، برای ۶۱۶ هزار شرکت‌کننده ثبت شده فقط یک حوزه رأی‌گیری در نظر گرفته شده است در حالی که نیمی از جمعیت سیاه‌پوست این ایالت در این منطقه زندگی می‌کنند.»

وی در ادامه گفته «این شرایط، فاجعه‌آمیز است.»

© The Independent

بیشتر از جهان