تبلیغات انتخاباتی ۱۵ میلیون دلاری جو بایدن در شش ایالت

این تبلیغات مختص ایالت‌هایی است که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در آن‌ها پیروز شد

این تبلیغات روز جمعه دهم ژوئیه آغاز می‌شود که روز رسمی پایان برده‌داری در آمریکا شده است- REUTERS/Bastiaan Slabbers

جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا، نخستین هزینه عمده‌اش را برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به مبلغ ۱۵میلیون دلار صرف تبلیغات رادیویی، تلویزیونی، مطبوعات و دیجیتال کرده است.

کارزار انتخاباتی بایدن این تبلیغات را در شش ایالتی خریداری کرده که دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آن‌ها پیروز شد.

این تبلیغات در پنج هفته آینده در آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین در رسانه‌ها از جمله رادیو و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای پخش خواهد شد.

در ایالات فلوریدا و آریزونا این تبلیغات به زبان اسپانیایی نیز پخش می‌شود.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، در نخستین فیلم تبلیغاتی بایدن تحت عنوان «ما را متحد کن» بخش‌هایی از نطق او در فیلادلفیا گنجانده شده که در آن آقای بایدن خواهان رِیس جمهوری است که آمریکا را متحد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید: «من با ایجاد وحشت و شکاف کار نخواهم کرد. من به آتش نفرت دامن نخواهم زد. من بر زخم‌های تبعیض نژادی که مدت‌های مدیدی کشور ما را در خود گرفته، مرهم می‌گذارم و از آن برای منافع سیاسی استفاده نمی‌کنم.»

در این فیلم تبلیغاتی تصاویر آقای ترامپ در خارج از کلیسای سنت جان در پارک لافایت و ماموران پلیس را نشان می‌دهد که با توسل به گاز اشگ‌آور مردم را از محوطه اطراف کلیسا دور می‌کنند.

پیام فیلم تبلیغاتی دیگری به نام «تعهد من» درباره اهمیت نقش کارکنان ضروری و خط مقدم است که باید دست‌مزدهایشان افزایش یابد.

افزون بر این، کارزار آقای بایدن شامل تبلیغاتی برای جلب آراء سیاه‌پوستان است. این تبلیغات در روز جمعه دهم ژوئیه آغاز می‌شود که روز رسمی پایان برده‌داری در ایالات متحده اعلام شده است. این تبلیغات در شش ایالت مورد رقابت میان آقای بایدن و آقای ترامپ و در رسانه‌های مطبوعاتی، دیجیتال و رادیوی سیاه‌پوستان منعکس خواهد شد.

کارزار تبلیغاتی آقای بایدن یک روز پیش از گردهمایی انتخاباتی آقای ترامپ در «تولسا»ی اوکلاهما آغاز می‌شود که نخستین گردهمایی او در سه ماه گذشته است. کمپین انتخاباتی ترامپ مدعی است که بیش از یک میلیون نفر برای شرکت در این رویداد تقاضای بلیط کرده‌اند و این که درآمد بخش‌هایی از این تجمع در کارزارهای انتخاباتی دیگر استفاده خواهد شد.

آقای ترامپ ناگزیر شد تاریخ این اجتماع را که پیش‌تر برای دهم ماه ژوئیه در نظر گرفته شده بود تغییر دهد. این رویداد به خاطر تاریخ و محل آن، تولسا که در سال ۱۹۲۱ شاهد خونین‌ترین کشتار نژادپرستانه سیاه‌پوستان در آمریکا بود، مورد انتقاد قرار گرفت. در این واقعه، شورشیان سفیدپوست به محله گرین وود، محل اسکان سیاه‌پوستان مرفه آمریکا در تولسا حمله کرده و خانه‌ها را غارت و شهر را با هواپیما بمباران کردند.

© The Independent