«فرمول یک» از چین خواسته در صورت امکان دو مسابقه را در سال ۲۰۲۰ برگزار کند

این درخواست با وجود نگرانی از موج دوم شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است

مسابقات بزرگ فرمول یک در برزیل - Nelson Almeida / AFP

مسابقات فرمول یک از چین تقاضا کرده است که در صورت امکان در ماه‌های آتی دو مسابقه را در پیست اتومبیل‌رانی بین‌المللی شانگهای برگزار کند، این در حالی است که این تشکیلات می‌کوشد که در سال۲۰۲۰ با از سرگیری دوباره فصل، مسابقه‌ای درخور مسابقات قهرمانی جهانی برگزار کند.

هفته گذشته فرمول یک اعلام کرد که در سنگاپور، ژاپن و آذربایجان این فصل مسابقه‌ای را برگزار نخواهد شد که این امر به شکل قابل ملاحظه‌ای گزینه‌های باز شدن تقویم مسابقات سال ۲۰۲۰ را در خارج از اروپا  کاهش می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه مسابقات فرمول یک برای آغاز فصل، برنامه هشت مسابقه اروپایی را در سوم ژوئیه اعلام کرده بود، اما برگزاری یک مسابقه وسیع در سراسر جهان، با توجه به تغییری که در برنامه‌های تقویم مسابقات به وجود آمده، به بعد موکول شده است.

مقامات رسمی هنوز امیدوارند که فصل را با دو مسابقه در بحرین و ابوظبی به پایان برسانند، اما برای پر کردن جای خالی بین پایان لیگ اروپا و فینال خاورمیانه، مسابقات فرمول یک گزینه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده است که یکی از آن‌ها اضافه کردن مسیرهای ناآشنای بیش‌تر در اروپا نظیر ایمولا و پورتیمائو در آلگریو است.

اما این طور که پیداست علی‌رغم حذف اولین مسابقه‌ فصل ۲۰۲۰ به دلیل اوج همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، چین قرار است به تقویم مسابقات بازگردد. 

اکسو بین مدیر اداره امور ورزشی شانگهای در گفت‌وگو یا خبرگزاری دولتی کینهوا اعلام کرد: «اف‌او‌ام از ما تقاضا کرده است که درصورت امکان، دو مسابقه را در شانگهای برگزار کنیم. با توجه به تغییرات احتمالی ناشی از همه‌گیری کرونا، ما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.»

مسابقات گرند پریکس چین ابتدا قرار بود از ۱۷تا ۱۹آوریل در شانگهای برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ درشهر ووهان به تاخیر افتاد. بیش از ۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شدند. پس از این که مقامات چین دیروز ۱۵ ژوئن، ابتلای ۲۷ مورد جدید را در پکن گزارش دادند، در حال حاضر نگرانی‌هایی بابت شیوع موج دوم در این کشور وجود دارد.

چین برای از سرگیری ورزش حرفه‌ای محتاط است، حتی با این که کشورهای همسایه‌اش، کره جنوبی، ژاپن و تایوان لیگ فوتبال و بیس‌بال خود را دوباره آغاز کرده‌اند.

لیگ برتر انجمن بسکت‌بال چین روز شنبه در دو مجموعه مرکزی کینگادو و دانگوان و بدون حضور تماشاچی از سر گرفته خواهد شد. 

کینهوا به نقل از اکسو می‌گوید: «لیگ برتر فوتبال چین (سی اس ال) که طبق برنامه باید ۲۲ فوریه به جریان می‌افتاد، اگر همه چیز خوب پیش برود، از ماه ژوئیه از سر گرفته می‌شود.»

اکسو گفت: «این مدیریت طی ماه‌های اخیر با بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی ورزشی راجع به میزبانی رویدادهای ورزشی در پایتخت اقتصادی چین گفت‌وگو کرده است.»

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از ورزش