مغازه خال‌کوبی نمادهای نفرت‌پراکنی را رایگان از بدن مشتریانش پاک می‌کند

صاحبان این مغازه به این شکل به جنبش جان «سیاه‌پوستان ارزش دارد» پیوستند

عکس از صفحه فیس‌بوک مغازه خال‌کوبی Gallery X Art Collective

یک مکان ارائه خدمات خال‌کوبی در ایالت کنتاکی از کسانی که خال‌کوبی‌های نژادپرستانه دارند تقاضا کرده است تا نوبتی در این محل رزو کنند و با پوشاندن خال‌کوبی قدیمی خود به صورت رایگان «فرد بهتری شده و آینده خود را تغییر دهند».

یک کسب‌وکار در مورای، کنتاکی، از زمان وعده‌اش در فیس‌بوک مبنی بر پوشاندن «خالکوب اشتباهی» افراد بدون هزینه، تاکنون تعداد زیادی از خال‌کوبی‌های حاوی نماد‌های نفرت‌آمیز را پوشانده است.

گالری «ایکس آرت کالکتیو» نوشت: «اگر احساس می‌کنی که زمان آن رسیده است که نفرت را پاک کنی، یا این که تغییر کرده‌ای و پولی برای پوشاندن خال‌کوبی اشتباهی‌ات نداری، به من مراجعه کن و یک جلسه خال‌کوبی رایگان دریافت کن تا مسیر تبدیل شدن به آن کسی را که باید باشی آغاز کنی.»

جرمیا سویفت و ریون کینگ، هنرمندان و صاحبان این محل گفتند که ما می‌خواهیم مانند تظاهراتی که بعد از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس ماه گذشته در ایالات متحده راه افتاد، علیه نژادپرستی بایستیم.

آن‌ها روز یک‌شنبه به سی ان ان گفتند: «داشتن هر چیزی که به نفرت مربوط است غیرقابل‌قبول است. خیلی از مردم وقتی جوان‌تر بودند بیش‌تر از این نمی‌دانستند و اثرات اشتباهی را روی بدن خود به جا گذاشتند. ما می‌خواهیم به آن‌ها اطمینان بدهیم که هرکس شانس تغییر دارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مغازه خدمات خال‌کوبی به ایندیپندنت گفت که از زمان گذاشتن پستی درمورد پوشاندن رایگان خال‌کوبی دو هفته قبل، تعداد زیادی از مردم تماس گرفته‌اند تا اشتباه‌شان را تصحیح کنند و تصویر روی بدن‌شان را تغییر بدهند.

آقای کینگ به سی ان ان گفت: «یکی از مراجعه‌کنندگان مردی بود که هر دو ساعدش کاملا از نشانه‌های نفرت‌پراکن پوشیده شده بود، همه جایش. این مرد چطور می‌خواهد با اشتباهی که ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ سال قبل مرتکب شده است با جامعه ارتباط برقرار کند.»

آقای کینگ ادامه داد: «ما با مرد دیگری آشنا شدیم که یک علامت صلیب شکسته بزرگ (نشانه نازیسم) داشت و گفت که هیچ وقت بلوزش را جلوی فرزندانش درنمی‌آورد. من دوست دارم این را بیینم. من دوست دارم ببینم که مردم می‌خواهند خودشان را برای بهتر شدن تغییر بدهند. این موضوع مرا سرشار از احساسات می کند.»

این هنرمندان که اولین کارشان پوشاندن یک پرچم ائتلاف از قوزک پای یک نفر بود، قرار است این هفته خال‌کوبی‌های نژادپرستانه بیش‌تری را بپوشانند.

این هنرمندان به سی ان ان گفتند که آن‌ها هم‌چنین خال‌کوبی‌های افرادی که خارج از ایالت هستند را با طرح‌های مختلفی که انتخاب می‌کنند، می‌پوشانند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی