دستگیری مردی در اعتراضات راستگرایان افراطی لندن

این مرد به اتهام ادرار بر بنای یادبود افسر پلیس کیث پالمر بازداشت شد

اعتراضات راستگرایان افراطی در لندن-REUTERS/John Sibley

مردی در اسکس به اتهام ادرار بر بنای یادبود افسر پلیس، کیث پالمر، که هنگام انجام وظیفه به قتل رسید، بازداشت شد.

پلیس گفت که آن مرد ۲۸ ساله بعد از تسلیم خود به اداره پلیس اسکس، به اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی بازداشت شد.

این ماجرا بعد از آن رخ داد که روز شنبه عکسی از مردی منتشر شد که در طول اعتراضات راست‌گرایان افراطی، ظاهرا در حال ادرار کنار بنای یادبود خارج کاخ وست‌مینیستر بود.

باس جاوید، رئيس پلیس کلانشهر لندن، این تصویر را «مشمئزکننده و بی‌شرمانه» توصیف کرد.

او روز شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «ما از این تصویر مشمئزکننده و بی‌شرمانه که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و ظاهرا مردی را در حال ادرار بر بنای یادبود افسر پالمر نشان می‌دهد، آگاهیم. من حال خانواده، دوستان و همکاران افسر پالمر را درک می کنم.»

او ادامه داد: «ما بلافاصله تحقیقاتی به راه انداختیم و تمام مدارک موجود را جمع کردیم و اقدامات مناسب را پی گرفتیم.»

آقای پالمر در ۴۸ سالگی حین انجام وظیفه خارج از ساختمان پارلمان، طی حمله تروریستی وست‌مینیستر در ۲۲ مارس ۲۰۱۷، بعد از آن که توسط خالد مسعود مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت، جان باخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از آن که پلیس خالد مسعود را به ضرب گلوله از پا در آورد، چهار عابر پیاده دیگر نیز در اثر حملات او با خودرو و چاقو، جان خود را از دست دادند.

توبیاس الوود، نماینده حزب محافظه‌کار که هنگام وقوع حادثه تمام تلاش خود را کرد تا به آقای پالمر تنفس مصنوعی دهد، این تصویر مرد در حال ادرار را محکوم کرد و با «بی‌شرمانه» خواندن آن، از مردم خواست فرد خاطی را شناسایی کنند.

او توییت کرد: «واقعا شرم بر این مرد. در میان تمام عکس‌هایی که در این روزهای سخت دیده‌ایم، این یکی به نظرم از همه بی‌شرمانه‌تر است. لطفا در شناسایی او کمک کنید.»

کن مارش، رئیس فدراسیون پلیس کلانشهر لندن گفت که واقعا از تصاویر اعتراضات روز شنبه، به ویژه از عکسی که کنار بنای یادبود آقای پالمر گرفته شده بود، «حالش به هم می‌خورد».

او افزود: «واقعا چه انسان سخیفی با خود تصمیم می‌گیرد چنین کاری کند؟ واقعا مشمئزکننده است. فرای هر چیزی است که تا به حال شاهد بوده‌ام. واقعا روا نیست که فردی چنین کار وقیحی با قهرمانی بکند که جان خود را آنقدر معصومانه و غم‌انگیز از دست داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان