بوریس جانسون طرح تغییر جنسیت بدون تشخیص پزشک را متوقف می‌کند

این اقدام، به عنوان تلاشی برای تسکین افراد دگرباش توصیف شده است

دولت در حال آماده‌سازی تدابیری برای حفاظت از فضاهای مخصوص زنان، از جمله دستشویی‌های عمومی است-Andrew PARSONS / 10 Downing Street / AFP

 بوریس جانسون آماده می‌شود تا قانونی را که به مردم اجازه می‌داد از طریق «تشخیص شخصی»، جنسیت قانونی خود را به جنس مخالف تغییر دهند، متوقف کند.

به گزارش ساندی تایمز، اقدامات تحت نظر دولت ترزا می که به افراد تراجنسیتی اجازه می‌داد شناسنامه خود را بدون تشخیص پزشکی تغییر دهند، اکنون از سوی دولت بوریس جانسون در حال بررسی است.

در مقابل، به نوشته این روزنامه، وزیران قصد دارند «تراپی»‌های «درمان مردان همجنسگرا» را ممنوع اعلام کنند. این اقدام، به عنوان تلاشی برای تسکین دادن افراد دگرباش توصیف شده است. 

همزمان، گفته می‌شود که دولت در حال آماده‌سازی تدابیر امنیتی برای حفاظت از فضاهای مخصوص زنان، از جمله پناهگاه‌ها و دستشویی‌های عمومی است، تا جلو استفاده از آنها از سوی افرادی که آناتومی مردانه دارند، گرفته شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که جزئیات این اقدام، در مقاله‌ای درباره پاسخ به تاخیر افتاده دولت به مشاوره عمومی در مورد قانون تشخص جنسیت، درز کرده است. 

روزنامه ساندي تایمز نوشت که این مقاله «اساسا آماده» بود و قرار بود که توسط لیز تروس، وزیر زنان و برابری، در پایان ماه ژوئیه و قبل از تعطیلات تابستانی قانونگذاران، برای انتشار ارائه شود.

یک منبع آگاه به آژانس خبری پی‌ای گفت که جزئیات پاسخ هنوز نهایی نشده است و نخست‌وزیر درباره توصیه‌ها حرف آخر را می‌زند. 

به نوشته ساندي‌تایمز، حدود صد هزار پاسخ به مشاوره عمومی دریافت شده و ۷۰ درصد از پاسخ‌ها در حمایت از اجازه دادن به افراد برای تعیین هویت جنسی خودشان به عنوان زن یا مرد بوده است.

با این حال، گفته می‌شود که مقامات معتقدند که نتایج نظرسنجی به دلیل «موج» پاسخگویی‌های سازماندهی شده از سوی گروه‌های مدافع حقوق تراجنسیتی‌ها، نامتعادل شده است. 

این روزنامه به نقل از یک منبع گفت:‌ «از نظر تغییر آنچه در شناسنامه شما آمده، شما کماکان باید یک تایید مناسب پزشکی داشته باشید. و نمی‌توانید اعتراض و جست‌وجو کنید و یک پزشک هیپی را پیدا کنید که دلش می‌خواهد بگوید که شما زن هستید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

این منبع افزود: «گام‌های بزرگی از نظر فضاهای امن و دستشویی‌های مخصوص زنان و ممنوعیت کامل تراپی‌های «درمان مردان همجنسگرا» برداشته خواهد شد.» 

سخنگوی دفتر برابری در دولت گفت:‌ «ما پاسخ‌مان را به مشاوره‌های دریافتی درباره قانون تشخیص جنسیت، در تابستان جاری اعلام می‌کنیم.» 

«وزیر زنان و برابری نیز صراحتا اعلام کرده است که به زودی  طرح‌هایی را برای پایان دادن به «درمان»‌های سنتی (که بر پایه »بیماری» دانستن همجنسگرایی، فرد دگرباش را وادار به پذیرش هویت جسمانی خود می‌کند. م.)، اعلام خواهد کرد.»

 پرس اسوسييشن

بیشتر از جهان