اسکارلت جوهانسون: واکنشم به انتقادها بر سر نقش تراجنسیتی‌ام خوب نبود

جوهانسون قرار بود در فیلم «مشت و مال» نقش یک تراجنسیتی را بازی کند

به دنبال انتقادها، جوهانسون اعلام کرد که از بازی در «مشت و مال» صرف‌نظر کرده- Kevork Djansezian/Getty/AFP

اسکارلت جوهانسون می‌گوید در جریان جنجال‌هایی که اخیراً بر سر پذیرش نقش مرد تراجنسیتی در فیلمی در مورد او به راه افتاده «خوب عمل نکرده».

این بازیگر در مصاحبه‌ اخیرش با مجله «ونیتی فر» گفت واکنش آن زمانش به این موضوع خالی از احساسات بوده.

پارسال معلوم شد که جوهانسون به جمع بازیگران فیلم «مشت و مال» پیوسته و قرار است نقش اصلی را بازی کند. این فیلم بر اساس زندگی دانته «تکس» جیل، صاحب سالن ماساژی در پیتزبورگ ساخته شده.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از اعلام نام بازیگران مردم احساس کردند باید این نقش را به بازیگری تراجنسیتی می‌دادند نه جوهانسون و بدین ترتیب واکنش‌هایی نشان دادند.

جوهانسون ابتدا در بیانیه‌ای با اشاره به سه بازیگری که تا به حال نقش تراجنسیتی‌ها را بازی کرده‌اند گفت: «به منتقدان بگویید بروند ببینند مدیر برنامه‌های جفری تمبور، جارد لتو و فلیسیتی هافمن چه جوابی برایشان دارند.» 

این بازیگرپس از آن اما، در بیانیه‌ای طولانی‌ اعلام کرد که از این فیلم کنار کشیده است.

او در جدیدترین مصاحبه‌اش با مجله «ونیتی فر» گفت: «حالا که نگاه می‌کنم می‌بینم در آن موقعیت خوب عمل نکردم.»

جوهانسون توضیح داد: «در واکنش اولیه‌ام نسبت به این موضوع، احساسات به خرج ندادم. از احساس جامعه تراجنسیتی‌ها به بازی آن سه بازیگر کاملاً آگاه نبودم. کلاً نمی‌دانستم نسبت به اینکه بازیگران هم‌سو‌جنسی نقش تراجنسیتی‌ها را بازی کنند چه احساسی دارند.»

این بازیگر افزود: «از این موضوع آگاهی نداشتم و در این زمینه بی‌سواد بودم. در این جریان بسیار آموختم. قضاوتم در این مورد درست نبود... چه دوره سختی بود. سرگیجه‌آور بود. احساس خیلی بدی داشتم. انگار گوش آدم به موسیقی حساسیت نداشته باشد. این حس خوبی به آدم نمی‌دهد.»

مصاحبه‌کننده به جوهانسون گفت ممکن است مردم نظرش در مورد حساسیت نداشتن به موسیقی را به دفاعش از وودی آلن نسبت بدهند. جوهانسون در جواب افزود: «بله که نسبت می‌دهند. انگار چاقو دارد دسته‌ خودش را می‌بُرد مگر نه؟»

© The Independent

بیشتر از فیلم