آنجلینا جولی خواستار تغییر نظامی‌ست که به سفید پوستان برتری می‌دهد

این هنرپیشه یک دختر خوانده ۱۵ ساله‌ سیاه‌پوست دارد

آنجلینا جولی همراه فرزندانش در اکران فیلم «مالفیسنت: سردسته اهریمنان»ISABEL INFANTES / AFP

آنجلینا جولی از تجربه مزیت سفیدپوست بودنش سخن گفته است. وی اظهار داشت این امر که «نظامی» که از وی حمایت می‌کند شاید از دختر سیاهپوستش حمایت نکند، چرا که او سیاهپوست است، «غیرقابل تحمل» است.

جولی و همسر سابقش، براد پیت بازیگر، شش فرزند در فاصله سنی ۱۱ تا ۱۸ سال دارند.

فرزند سوم آنها، زهرا، ۱۵ ساله، وقتی که شش ماهه بود، توسط جولی از یتیم خانه‌ای در اتیوپی به فرزندخواندگی پذیرفته شد.

این بازیگر و فعال حقوق بشر در گفت‌وگو با مجله هارپر بازار اظهار داشت که «قوانین و سیاست‌ها» باید تغییر کنند تا به «نژادپرستی ساختاری و مصونیت از مجازات رسیدگی شود.»

این بازیگر ۴۵ ساله گفت: «نظامی که از من حمایت کرده و شاید از دخترم یا هر مرد و زن و کودک دیگری در کشورمان به دلیل رنگ پوستش حکایت نکند، «غیر قابل تحمل» است.

«ما باید فراتر ازهمدری و نیت خوب، به سمت قوانین و سیاست‌هایی پیش برویم که به مسئله نژادپرستی ساختاری و مصونیت از مجازات رسیدگی می‌کند. پایان دادن به بدرفتاری‌های پلیس، فقط نقطه شروع است.»

«این موضوع فراتر از اینها، در تمامی بخش‌های اجتماع، از ساختار آموزش و پرورش گرفته تا سیاست ما، وجود دارد.»

جولی همچنین با برجسته کردن جنبش جهانی «جان سیاهان هم ارزش دارد»، نظر خود را ابراز کرد و گفت:«جهان در حال بیدار شدن است».

او گفت:«مردم مجبور می‌شوند که حسابرسی‌های عمیق‌تری درجوامع خود انجام دهند.»

«حالا زمان تغییر قوانین و نهادهای اجتماعی‌مان است تا به کسانی که بیشترین آسیب را دیده‌اند و کسانی که صداهاشان محروم مانده است، گوش دهیم»

در پاسخ به این سوال که در مورد موضوعات مربوط به نژاد و نژادپرستی چه چیزی را باید به فرزندانمان بیاموزیم، جولی بر«گوش دادن به کسانی که مورد ستم واقع شده‌اند و هرگز درک نمی‌شوند»، تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جولی فرزند بزرگش مادوکس را در سال ۲۰۰۲ از کامبوج، و دومین فرزندش پاکس را در سال ۲۰۰۷ از ویتنام به فرزندخواندگی پذیرفت.

او فرزند دیگرش شیلو را در سال ۲۰۰۶، و دوقلوهای خود، ناکس و ووین، را دوسال بعد از او به دنیا آورد.

این بازیگر فیلم «عجوز/ شیطان » (Maleficent) در طول مصاحبه راجع به این که چطور همه‌گیری ویروس کرونا بر مردم سراسر جهان تاثیرگذاشته است، نیز سخن گفت. وی با تمرکز بر پناهندگان، گفت: «آنها خیلی پیشتر از این ویروس، به دلیل بمب‌ها، تجاوزها و آسیب دیدگی‌های خشونت‌آمیز در همه ابعادش، از خانه‌ها و کشورهاشان بیرون رانده شده‌اند».

او افزود:«آن‌ها هر روز با بیگانه‌هراسی، نژادپرستی و تعصب زندگی می‌کنند و وقتی پای تاثیرات اقتصادی این همه‌گیری در میان باشد، آنها آسیب‌پذیرترین قشر هستند.»

جولی همچنین از«وحشت» خشونت خانگی حرف زد و نگرانی‌اش را از «بالا رفتن میزان خشونت و تجاوز» در دوران قرنطینه ابراز کرد.

این فعال حقوق بشر گفت:«بیشترین دغدغه من فرزندانم هستند. با یک بحران جهانی سلامت کودکان به دلیل بدرفتاری و سوءاستفاده (از کودکان) و نادیده گرفتن تاثیرات ضربه روحی آن برآنها، مواجهیم و اقدامات کافی برای محافظت از انها صورت نگرفته است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی