کمک ۱۶۱ هزار پوندی رایان رینولدز و بلیک لایولی به انجمن حمایت از رنگین‌پوستان

این کمک مالی پس از آغاز تظاهرات مردم بر ضد نژادپرستی در آمریکا صورت گرفته است

بلیک لایولی (چپ) و رایان رینولدز- ANGELA WEISS / AFP

بلیک لایولی و رایان رینولدز ۲۰۰ هزار دلار ( ۱۶۱ هزار پوند) به انجمن حمایت از پیشرفت افراد رنگین‌پوستان (ان ای ای سی پی) کمک کردند. این کمک هم‌زمان با تظاهرات سرتاسری است که به دلیل کشته شدن جورج فلوید در شهر میناپولیس آمریکا صورت گرفته است.

این زوج همچنین با انتشار پستی در اینستاگرام موضع خود را در مقابل این اعتراضات توضیح داده‌اند.

آن‌ها نوشتند: «ما هرگز نگران قوانین متفاوت برای کوکان خود نبوده‌ایم و یا اینکه اگر ماشینمان را کنار جاده نگه‌دارند چه اتفاقی برایمان می‌افتد.»

آن‌ها با ادامه در پست نوشتند: «نمی‌دانم چنین تجربه‌هایی در گوشه و کنار زندگی چطور است . نمی‌توانیم چنین ترسی و خشمی را حتی تصور کنیم.»

«ما شرمنده‌ایم از اینکه در گذشته به خودمان اجازه دادیم که در مورد نژادپرستی نظام‌مند ریشه‌دار عمیقاً بی‌اطلاع باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لایولی همچنین افزود: «من و همسرم می‌خواهیم از تجربیات دیگران بیاموزیم و در مورد آن با فرزندانمان حرف بزنیم ،در مورد همه‌چیزش، حتی سهم خودمان در به وجود آوردنش.»

این کمک مالی و پیام به دنبال روزهای داغ اعتراض در شهرهای اصلی ایالات‌متحده است.

درک چاوین قراراست امروز اول ژوئن در دادگاه حاضر شود. از او درحالی‌که زانویش را ۹ دقیقه روی گردن جورج فلوید گذاشته بود فیلم گرفته شد. جورج ۴۶ ساله مرتب تکرار می‌کرد که نمی‌تواند نفس بکشد.

چاوین به قتل درجه ۳ محکوم‌شده است اما وکیل خانواده جورج فلوید می‌گوید که این قتل درجه‌یک بوده است و باور دارد که جورج «عمداً» کشته‌شده است.

بنجامین کرامپ به خبرگزاری بی‌بی‌سی گفت:« من فکر می‌کنم که او قصد کشتن داشت چراکه زانویش را ۹ دقیقه روی گردن جورج گذاشته بود درحالی‌که او برای نفس کشیدن التماس می‌کرد.»

مرگ فلوید درواقع دنباله‌ای از بی‌شمار موارد خشونت قابل‌توجهی است که توسط پلیس علیه سیاه‌پوستان در آمریکا اعمال می‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان