فرمول یک، مسابقات بزرگ ژاپن، سنگاپور و آذربایجان را لغو کرد

شیوع فراگیر کرونا دلیل این تصمیم اعلام شده است

تقویم فرمول ۱ برای فصل جاری اکنون به شدت کاهش یافته است- ANDREJ ISAKOVIC / AFP

مسابقات بزرگ فرمول ۱ در ژاپن، سنگاپور و آذربایجان، به خاطر شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا لغو شد.

با شروع بحران کووید-۱۹ در اوایل سال جاری میلادی، تقویم مسابقات فرمول ۱ نیز به کلی به هم ریخت و مسابقات بزرگ استرالیا و موناکو لغو شدند. اگرچه دست‌اندرکاران این مسابقات تمام تلاش خود را کردند تا مسابقات را برگردانند، اکنون اعلام شده است که مسابقات ژاپن، سنگاپور و آذربایجان نیز قربانی این بیماری عالم‌گیر شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسابقات بزرگ ژاپن که قرار بود در شهر سوزوکا برگزار شود، به خاطر اعمل ممنوعیت اکثر سفرهای بین‌المللی در این کشور، امکان برگزاری ندارد. در همین حال، مسابقات سنگاپور و باکو نیز امکان برنامه‌ریزی ندارند چون به خاطر ادامه بحران ویروس کرونا، نمی‌شود تا پیش از برگزاری رقابت خیابان‌ها را برای مسابقه آماده کرد.

دست اندرکاران مسابقات هنوز برنامه دارند تا رقابت قهرمانی امسال را با ۱۵ تا ۱۸ مسابقه تعیین کنند. این در حالی‌ست که در آغاز این فصل، قرار بود ۲۲ مسابقه را برای تعیین قهرمان برگزار کنند.

بیانیه فرمول ۱ اظهار داشت: «ما پیشرفتی قابل توجه در برنامه‌ریزی مسابقاتی جدید و نگه داشتن برخی از مسابقات قبلی با تغییر تقویم مسابقات داشته‌ایم و به ویژه از علاقه اماکنی جدید به برگزاری مسابقات در آنجا، ترغیب به ادامه فصل شده‌ایم.»

به هر صورت، تقویم فرمول ۱ برای فصل جاری اکنون به شدت کاهش یافته است و عمدتا روی مسابقات اروپایی متمرکز است. بین ماه‌های ژوئیه تا اوایل سپتامبر ۸ مسابقه در اروپا برگزار خواهد شد و اولین مسابقه که به شدت به تعویق افتاده است، در ۵ ژوئیه در اتریش برگزار می‌شود.

مسابقات بزرگ بریتانیا هم پشت سر هم در ماه اوت در سلیورستون برگزار می‌شوند و به گزارش شبکه ورزشی بی‌بی‌سی، دو مسابقه دیگر نیز احتمالا کمی بعد در ماه سپتامبر در شهر هوکنهایم آلمان برگزار خواهند شد.

پیست مسابقه ماگلو در ایتالیا که متعلق به شرکت فراری است، نیز ممکن است مکانی احتمالی برای مسابقه‌ای دیگر باشد و دست اندرکاران مسابقات هنوز احتمال برگزاری مسابقه بزرگی در شهر مونترال کانادا در سال جاری را کنار نگذاشته‌اند. بعد از آن هم شهر سوچی ممکن است میزبان مسابقه بزرگ روسیه باشد.

به خاطر شدت و وخامت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، برزیل و مکزیک، مسابقات این کشورها هنوز در حالت تعلیق است. در ایالت تگزاس که قرار است میزبان مسابقه بزرگ امریکا در ماه اکتبر باشد، در حال حاضر برگزاری مراسم‌های بزرگ ممنوع است، اما این ایالت به تدریج در حال بازگشایی است.

با انتقادات شدید از رئیس جمهوری ژائیر بولسونارو به خاطر نحوه مدیریت این بیماری عالم‌گیر، احتمال کمی هست که مسابقه بزرگ برزیل امسال برگزار شود، اما مسابقه بزرگ پایان فصل در ابوظبی هنوز امکان برگزاری دارد.

© The Independent

بیشتر از ورزش