لیدی گاگا خواستار برچیده شدن نژادپرستی در ایالات متحده شد

«زمان، تلاش کافی و لطف الهی لازمه ایجاد تغییر است»

این تغییر آهسته و نیازمند صبوری است، اما تغییر اتفاق خواهد افتاد و اوضاع بهتر خواهد شد-Rick Kern /Getty Images via AFP

در بخشی از سری ویدیوهای فارغ‌التحصیلی «کلاس عزیز ۲۰۲۰» (جشن فارغ‌التحصیلی مجازی که از سوی باراک و میشل اوباما مدیریت می‌شود)، لیدی گاگا، خواننده «عشق احمقانه» که قبلا سخنرانی فارغ‌التحصیلی راجع به بحران کرونا ضبط کرده بود، توضیح داد که چطورمرگ جورج فلوید و گسترش جنبش «جان سیاهان مهم است» در سراسر جهان، او را واداشته تا در پیامش تجدیدنظر کند.

او توضیح داد: «سخنرانی من، قبل از کشته شدن جورج فلوید و تظاهرات فعالانه‌ای که در پی آن به دلیل توحش پلیس و نژادپرستی نظام‌مند در این کشورصورت گرفت، ضبط شده بود.

با وجود این که سخنرانی جشن فارغ‌التحصیلی اصلی من ممکن است در حال حاضر به طور مستقیم به نیاز کشور مربوط نباشد، امروز می‌خواهم به شما بگویم، اگرچه مسائل زیادی هستند که ما را ناراحت می‌کنند اما موضوعات زیادی هم وجود دارند که باید تجلیل شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شما در حال تماشای لحظه حساس این کشور به سوی تحول هستید. شما شاهد تغییر جامعه به شکلی اساسی هستید. این تغییر آهسته و نیازمند صبوری است، اما تغییر اتفاق خواهد افتاد و اوضاع بهتر خواهد شد.»

لیدی گاگا ادامه داد: «زمان، تلاش کافی و لطف الهی لازمه ایجاد تغییر است. ما دعوت شده‌ایم تا این نظام را به چالش بکشیم. من از اعماق قلبم باور دارم کسانی که خواستار به وجود آمدن تغییرند حالا این صحبت‌ها را می‌شنوند. شما دانه‌هایی هستید که در زمینی تازه، متفاوت و بسیار زیباتر رشد خواهید کرد.»

او گفت: «مردم می‌توانند کارهای سخت انجام بدهند، شما هم می‌توانید کارهای سخت انجام بدهید. شما می‌توانید این زمین را شخم زده و جنگلی دوباره با تصوری که دارید بکارید.»

هفته گذشته، لیدی گاگا که اخیرا ششمین آلبوم استودیویی خود را با نام «کروماتیکا» منتشر کرده، رییس‌جمهور دونالد ترامپ را به دلیل عکس‌العملش به اعتراضات جان سیاهان مهم است، « یک احمق نژادپرست خواند».

لیدی گاگا گفت: «ترامپ از نظامی حمایت می‌کند که تاکنون ریشه در نژادپرستی و فعالیت‌های نژادپرستانه داشته و همه ما شاهدیم که چه چیز در حال وقوع است، زمان تغییر فرا رسیده است.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر