مرگ ناشی از کرونا در اسپانیا به صفر رسید

در اسپانیا برای نخستین بار از ماه مارس کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت تلفاتی نداشت

دولت اسپانیا هشدار داده است که خطر هنوز به پایان نرسیده است-PAU BARRENA / AFP

اسپانیا اعلام کرده برای نخستین بار از ماه مارس، کووید۱۹ طی ۲۴ در این کشور تلفاتی نداشته است.

به گفته فرناندو سیمون رئیس سازمان فوریت‌های بهداشتی اسپانیا افزون بر این آمار «بسیار دلگرم‌کننده» شمار مبتلایان جدید نیز طی ۲۴ ساعت گذشته فقط ۷۱ نفر بوده است.

او طی نشستی خبری در روز دوشنبه گفت: در فراز و نشیب این بیماری جهان‌گستر به وضعیت خیلی خوبی رسیده‌ایم و روندی که آمار نشان می‌دهد روند خوبی است.

نخستین تلفات کرونا که در اسپانیا گزارش کردند مرگ دو نفر در تاریخ سوم مارس بود. اوج تلفات هم در تاریخ دوم آوریل بود که شمار تلفات کرونا اسپانیا طی ۲۴ ساعت به حدنصاب ۹۵۰ نفر رسید.

طبق آمار رسمی در حال حاضر شمار تلفات کرونا در اسپانیا به ۲۷ هزار و ۱۲۷ نفر و شمار مبتلایان قطعی به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است. در جدول کرونازده‌ترین کشورهای جهان نیز اسپانیا بعد از ایالات‌متحده، بریتانیا، ایتالیا، برزیل و فرانسه در جایگاه ششم قرار دارد.

اسپانیا در اواسط مارس یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌های سرتاسری در جهان را برقرار کرد و اکنون‌که وضعیت بهداشت رو به بهبود گذاشته است رفته‌رفته در حال کاهش دادن محدودیت‌ها است.

البته دولت اسپانیا هشدار داده است که خطر هنوز به پایان نرسیده است و اگر میزان ابتلا دوباره افزایش یابد روند کاهش محدودیت‌ها برعکس خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا آخر هفته گذشته گفته بود از مجلس نمایندگان خواهد خواست به مدت دو هفته دیگر اختیارات اضطراری ویژه دولت را تمدید کند.

مقامات طبق این اختیارات ویژه می‌توانند مردم را ملزم کنند تا در خانه بمانند.

به گفته آقای سیمون تجمعات اخیر ناشی از «جشن‌های» مذهبی غیرمجازی که مردم برگزار کردند می‌تواند موج جدیدی از ابتلا به راه اندازد.

او گفت: هنوز خطر بالای سر ما است. هرکدام از این موارد شیوع می‌تواند موج جدیدی از ابتلا به پا کند. باید احتیاط را رعایت کنیم.

 آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان