پیست اسکیت ‌دیروز، سردخانه امروز

تعداد جان‌باختگان کرونا در اسپانیا از چین فراتر رفت

یک مقام اسپانیایی: «ویروس نیست که آدم را می‌کشد… این سیستم است که آدم می‌کشد.»- OSCAR DEL POZO / AFP

در حالی که میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در اسپانیا همچنان در حال افزایش است، مادرید یک پیست اسکیت روی یخ، واقع در این شهر را به سردخانه‌ای موقتی بدل کرده است. 

وزارت بهداشت اسپانیا در روز چهارشنبه گفت میزان مرگ و میر بر اثر کووید ۱۹ در این کشور در عرض یک روز به اندازه بی‌سابقه ۷۳۸ مورد بالا رفته است که میزان کل را به ۳۴۳۴ درگذشته می‌رساند که بیش از ۳۲۸۵ نفر چین است. 

این ویروس نظام بهداشتی کشور را تحت فشار گذاشته است. هتل‌ها به بیمارستان تبدیل شده‌اند و مرکز خرید «پالاسیو ده ایلو» در مادرید که یک پیست اسکیت روی یخ در سطح و اندازه‌های المپیک دارد قرار است به سردخانه بدل شود.

نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه در حومه‌های شمال شرقی شهر از این مجموعه نگهبانی می‌دادند. وانت‌های تشیع‌جنازه از راه می‌رسیدند و وارد پارکینگ زیرزمینی این ساختمان می‌شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از این‌که اداره تشیع‌جنازه شهرداری مادرید اعلام کرد تا زمانی که تجهیزات و مواد حفاظتی لازم را دریافت نکند قادر به دریافت جسدهای بیشتری نیست، مقامات تصمیم گرفتند از این پیست ۱۸۰۰ متر مربعی استفاده کنند.

به گفته مقامات، ارتش اسپانیا از روز دوشنبه تاکنون دست به ضدعفونی کردن صدها خانه سالمندان در این کشور زده است. 

بعد از این‌که مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع، گفت که ارتش جسدهایی را در خانه‌های سالمندان پیدا کرده که به حال خود رها شده‌اند، دادستان دولتی اعلام کرد در این زمینه دست به تحقیقات می‌زند. وزیر دفاع نگفت علت این مرگ‌ها چه بوده است. 

در منطقه اندلوس در جنوب اسپانیا شهردار یک شهر کوچک اعلام کرد از ۴۲ ساکن یک خانه سالمندان محلی آزمایش کرونای ۳۸ نفر و در ضمن ۶۰ درصد خدمه مثبت بوده است. او تقاضای کمک کرد. 

یک مقام اسپانیایی: «ویروس نیست که آدم را می‌کشد… این سیستم است که آدم می‌کشد.»

رافائل آگیلرا، شهردار آلکالا دل واله، به نشستی خبری گفت: «ویروس نیست که آدم را می‌کشد… این سیستم است که آدم می‌کشد.»

او در فیلم که در صفحه فیس‌بوک شهرداری شهرش منتشر کرد می‌گوید: «سالمندان ما همین حالا نیاز به راه‌حلی دائمی دارند. ما اکسیژن و آمبولانس و بیمارستان می‌خواهیم. یک نفر در بازوان ما درگذشت چون دسترسی به اکسیژن نداشتیم.»

مادرید مدت‌ها است که شامل حدود نیمی از موارد ویروس کرونا در اسپانیا شده است اما داده‌های جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شدند نشان دادند که در حال حاضر تنها یک سوم تعداد کل موارد کرونا در این شهر است؛‌ نشانه‌ای از پخش این همه‌گیری در سراسر کشور.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در سطح جهان ۴۲۸ هزار نفر مبتلا به این ویروس شده‌اند و بیش از ۱۹ هزار نفر درگذشته‌اند. در مجموع بیش از ۱۰۹ هزار مداوا یافته‌اند.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان