شاهزاده بلژیک پس از نقض قوانین قرنطینه به کرونا مبتلا شد

یواخیم به دلیل حضور در یک مهمانی در جریان قرنطینه پوزش خواست

شاهزاده یواخیم و شاهدخت مری در پاریس، سپتامبر ۲۰۱۹- Bertrand GUAY / AFP

به گزارش رسانه‌های محلی، شاهزاده بلژیکی که با نادیده گرفتن مقررات قرنطینه به اسپانیا سفر کرده بود، از کرده‌اش اظهار تاسف کرده و پوزش خواسته است.

سخن‌گوی کاخ سلطنتی بلژیک گفته است شاهزاده یواخیم پس از حضور در یک مهمانی در شهر قرطبه (کوردوبا) اسپانیا در اواخر ماه مه به ویروس کرونا آلوده شده است.

 برادرزاده ۲۸ ساله پادشاه بلژیک علنا درباره رفتن به یک مهمانی در طول اقامتش در اسپانیا که به منظور دیدن یک دوره آموزشی صورت گرفته بود، صحبت کرده و به گزارش نشریه ال پاییس گفته است: «از این که در طول سفرم مقررات قرنطینه را نادیده گرفتم پوزش می‌طلبم. قصد نداشتم در این دوران سخت به مردم بی‌احترامی کرده و آن‌ها را برنجانم.»

گفته می‌شود شاهزاده یواخیم این پیام را از طریق وکیلش به آژانس خبری «افه» اسپانیا ارسال داشته و در خاتمه گفته است: «من از آن‌چه کردم عمیقا متاسفم و عواقب آن را می‌پذیرم.»

کاخ سلطنتی بلژیک تایید کرده که شاهزاده یواخیم که دهمین فرد در رده پادشاهی این کشور است پس از حضور در مهمانی به ویروس کرونا آلوده شده است اما افزود نمی‌تواند تایید کند چند نفر در این مهمانی حضور داشته‌اند.

رسانه‌های اسپانیا می‌گویند تعداد مهمان‌ها به مراتب بیشتر از حد مجاز برای کنترل شیوع ویروس کرونا بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه ال پائیس می‌گوید ۲۶ نفر دیگر در این مهمانی همراه شاهزاده یواخیم بوده‌اند.

این مغایر مقررات قرنطینه در ایالت قرطبه بوده که در آن هنگام تنها به اجتماعات ۱۵نفر اجازه گردهمایی داده بود.

پلیس اسپانیا می‌گوید در این مورد دستور تحقیق داده و کسانی که از مقررات تخطی کرده‌اند ممکن است از ۶۰۰ تا ۱۰هزار یورو جریمه شوند.

روز شنبه رافائلا والنزولا، نماینده دولت اسپانیا در قرطبه گفت تمام ۲۷ مهمان این ضیافت در قرنطینه به سر می‌برند.

او این مهمانی را «بسیار غیرمسوولانه» توصیف کرد و گفت این عمل می‌تواند به بروز عفونت‌های بیشتر و بازگشت مقررات سختگیرانه‌تر قرنطینه منجر شود.

اسپانیا برخی جنبه‌های قرنطینه را که در مرحله‌ای یکی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات قرنطینه اروپا بود، لغو کرده است.

اما در حالی که مردم پس از ماه‌ها پشت درهای بسته کم‌کم از خانه‌هایشان بیرون می‌آیند، پلیس در چند مورد از جمله مهمانی، مراسم ختم و دیگر اجتماعات که مقررات جاری نادیده گرفته شده، مجبور به دخالت شده است.

اسپانیا با ۲۵۷ هزار مورد ابتلا، آماج یکی از گسترده‌ترین عفونت‌های کووید ۱۹ بوده است. آمارهای منتشره در صبح روز دوشنبه حاکی از آن است که تاکنون ۲۷ ۱۲۷ نفر بر اثر عوارض ویروس کرونا در اسپانیا جان سپرده‌اند.

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان