صفحه اول نیویورک تایمز در تسخیر نام هزار تن از قربانیان کرونا

«این هزار نفر تنها یک درصد ازجان باختگان هستند، هیچ انسانی تنها یک عدد نیستند»‌

صفحه اول روزنامه‌ نیویورک تایمز، ۲۴ مه، و نام و اطلاعاتی درباره هزار نفر از جان‌باختگان کرونا در آمریکا. 

در حالی که تعداد جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده، نشریه نیویورک تایمز، اسامی هزار نفر از جان‌باختگان این بحران جهانی را شناسایی و در صفحه اول خود منتشر کرده است. 

آمریکا، جایی که کووید- ۱۹ بیش از سایر کشورهای جهان قربانی گرفته است، در حالی برای کاهش تدابیر قرنطینه خیز برداشته، که متخصصان پیش بینی می‌کنند چنین بازگشایی‌هایی منجر به مرگ هزاران نفر دیگر در این کشور خواهد شد. 

نشریه نیویورک تایمز فهرستی از حدود هزار نام و اطلاعاتی به یاد ماندنی از زندگینامه این جان باختگان ویروس کرونا را در صفحه اول روز یکشنبه خود با این تیتر منتشر کرده: «آمار جان باختگان آمریکا نزدیک به ۱۰۰،۰۰۰ نفر، خسرانی بی شمار» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نشریه معتبر، در تلاشی آشکار برای نشان دادن عمق ماجرا، می نویسد: «‌آنها فقط نامهایی در فهرست نیستند. آنها با ما بودند.»‌

بر اساس آمار ردیاب دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا اکنون شاهد مرگ بیش از ۹۷ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا است. 

به گزارش این نشریه، این هزار نفر تنها ۱٪ جان باختگان هستند. هیچ کدام تنها یک عدد نیستند.»‌

کارشناسان بر این باورند که تعداد جان باختگان ویروس کرونا بسیار بالاتر از آمار رسمی است چرا که واقعیت این است که بعضی قربانیان در خانه فوت کرده‌اند و بعضی هم اساسا به دلایلی دیگر مشمول آمار رسمی نشدند. 

لیلا فنیک، ۸۷ ساله، اولین زن سیاه پوستی که از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بود و نیز رومی کهن، ۹۱ ساله، که ۵۶ خانواده یهودی را از دست ماموران گشتاپو نجات داده بود، در میان اسامی فهرست جان باختگان نشریه نیویورک تایمز هستند.

منتقدان هشدار می‌دهند، همزمان با کاهش تدابیر قرنطینه، آمریکا در معرض خطر موج دوم بسیار کشنده کووید- ۱۹ قرار خواهد گرفت. 

 براساس گزارش تازه دانشگاه هاروارد، از ۵۰ ایالت آمریکا، تنها ۹ ایالت به توصیه حداقل میزان آزمایش ویروس کرونا عمل کرده و یا به چیزی نزدیک به آن رسیده‌اند. 

© The Independent