کرونا در آمریکا؛ آمار مرگ‌ومیر در نیویورک کاهش یافت

برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در نیویورک لغو شد

فرماندار نیویورک اعلام کرد که پس از تاریخ  پانزدهم  ماه مه، ساخت وسازهای ساختمانی از سر گرفته خواهد شد - Angela Weiss / AFP

این روزها نیویورک به مرکز شیوع کرونا در جهان بدل شده است. بالا رفتن ناگهانی آمار مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهر نگرانی‌های زیادی را برای مقامات ایالتی ایجاد کرد، اما حالا و با اعمال قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه شهر، آمار قربانیان در این شهر کم و کم‌تر می‌شود.

امروز فرماندار ایالت نیویورک، اندرو کومو، اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۳۷ نفر به قربانیان کرونا افزوده شده است. این پایین‌ترین شمار کشته‌شدگان در یک روز، در نیویورک است.

فرماندار نیویورک هم‌چنین خبر داد که تعداد افرادی که آزمایش «پادتن» را انجام داده‌اند، بیشتر شده است و این اتفاق باعث شده است تا تصویری دقیق‌تر از شکل و میزان شیوع بیماری به دست آید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار نیویورک هم‌چنین اعلام کرد که پس از تاریخ  پانزدهم  ماه مه، ساخت وسازهای ساختمانی از سر گرفته خواهد شد. 

فرماندار نیویورک هم‌چنین گفته است که تا زمانی که امکانات کافی درمانی و بیمارستانی فراهم نباشد، نمی‌توان محدودیت‌های اعمال شده را کم‌تر کرد. 

بسیاری از شهرهای آمریکا در نظر دارند که در تاریخ ۱۵ ماه مه قوانین قرنطینه شهری را آسان‌تر بگیرند. با این حال، مقامات ایالتی نیویورک می‌گویند که در شرایط حاضر معلوم نیست که بتوان در این تاریخ مانند دیگر ایالات عمل کرد. 

فرماندار نیویورک هم‌چنین از ابتکار عمل دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از هدررفت محصولات لبنی تولیدی در این ایالت خبر داد و گفت: «برای خرید شیر اضافی با شرکت‌های مختلف تولید لبنیات همکاری می‌کنیم و با تبدیل آنها به مواد جایگزین، آنها را به  «بانک‌های موادغذایی» منتقل می‌کنیم.»

هرچند که فرماندار نیویورک از ابتکار خود برای کمک به اقتصاد تولیدکنندگان محصولات لبنی سخن می‌گوید، اما از سوی دیگر، مشکلات اقتصادی بنگاه‌های کوچک اقتصادی و مشاغل کوچک، هر روز پررنگ‌تر از پیش می‌شود. 

امروز خبر رسید که پس از اعلام امکان نام‌نویسی متقاضیان دریافت وام جهت جبران خسارات به مشاغل کوچک، سامانه اینترنتی ثبت‌نام وام به دلیل تعداد بالای بازدیدکننده و متقاضی پر کردن فرم مربوط دریافت وام، از کار افتاد. 

شیوع گسترده کرونا در نیویورک باعث شد که برگزاری انتخابات مقدماتی حزب دموکرات هم در این شهر لغو شود.

فرماندار اوهایو هم از بازگشایی فروشگاه‌های این ایالت از تاریخ ۱۲‌ام ماه مه خبر داده است، اما گفته است که رستوران‌ها و بارها هم‌چنان تعطیل خواهند ماند. 

رشد شیوع کرونا در ایالت‌هایی که لس‌آنجلس و شیکاگو در آن قرار دارند، در قیاس با روزهای گذشته بیشتر شده است.

بیشتر از جهان