انتقاد شدید فاکس از ترامپ برای استفاده از هیدروکسی کلروکین

مجری فاکس: «اگر در میان افراد آسیب پذیر جامعه هستید و این دارو را برای پیشگیری استفاده می‌کنید، شما را خواهد کشت.»

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا. REUTERS/Leah Millis/File Photo

به دنبال اظهارات شگفت انگیز دونالد ترامپ دائر بر اینکه او برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹، داروی «هیدروکسی کلروکین» مصرف می‌کند، نیل کاووتو، مجری فاکس نیوز به تماشاگران این شبکه خبری هشدار داده که مصرف این دارو «شما را می‌کشد».

آقای کاووتو که به نظر می‌رسید از تصمیم آقای ترامپ سخت شگفت زده شده، گفت او به یک «نکته سیاسی اشاره نمی کند، بلکه اشاره‌اش به مرگ و زندگی است.»

او افزود: «اگر در میان افراد آسیب پذیر جامعه هستید و این دارو را برای پیشگیری (از ابتلا به کووید۱۹ مصرف کنید)...خواهید مرد. نمی‌توانم به اندازه کافی بر این نکته تاکید کنم. شما را خواهد کشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه پرزیدنت ترامپ گفت برای پیشگیری ازابتلا به ویروس کرونا روزانه یک قرص هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کند. این به رغم هشدارهای اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا دائر بر آن است که مصرف این دارو بدون تجویز و نظارت در بیمارستان و چارچوب‌های پژوهشی کارکرد قلب را به خطر می‌اندازد. 

آقای کاووتو با استناد به توصیه اداره نظارت بر غذا و دارو و دیگر پژوهش‌های طبی، به مدت دو دقیقه ادعای دونالد ترامپ را در مورد این که «فواید بسیاری از مصرف هیدروکسی حاصل می شود» تخطئه کرد. 

مجری شبکه فاکس به مطالعاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد شهروندان سالمند آمریکا پس از مصرف این دارو جان سپرده‌اند. آقای ترامپ ۷۳ ساله است.

آقای کاووتو در ادامه گفت: «این گام بزرگی است که نباید توسط تماشاگران (این برنامه) برداشته شود؛ کسانی که فرض را بر این قرار می دهند که هرچه رئیس جمهور ایالات متحده می گوید، درست است.»

به دنبال پخش این برنامه، آقای ترامپ گفت «فاکس نیوز دیگر آن فاکس نیوز پیشین نیست. ما دلمان برای راجر اِیلز بزرگ تنگ شده. مخالفان ترامپ بیش از همیشه در اکثریتاند. در جستجوی رسانه جدیدی هستیم.»

بیشتر از جهان