ترامپ ۱۰ روز است که «هیدروکسی کلروکین» مصرف می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید هیچگونه عوارض جانبی ناشی از مصرف این دارو را تجربه نکرده است

رئیس جمهور آمریکا می گوید تنها «دوز» اولیه و حداقل مقدار تجویز شده دارو را مصرف کرده است-MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ روز دوشنبه افشاء کرد که هر چند تست کرونایش منفی بوده ، اما برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ از داروی «هیدروکسی کلروکین» که داروی مالاریاست استفاده کرده است. این به رغم هشدار آژانس های بهداشتی آمریکا در مورد عوارض جانبی خطرناک این دارو بوده است.

او به خبرنگاران گفت: «از این دارو مصرف می کنم و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که حالم خوب است.»

رئیس جمهور آمریکا می گوید تنها «دوز» اولیه و حداقل مقدار تجویز شده دارو را مصرف کرده است. او در ادامه گفت: «بنظر می رسد موثر است. شاید کارگر باشد، شاید نباشد...بیمار نشده و نخواهید مرد.»

آقای ترامپ گفت: «حدود ۱۰ روز است روزی یک قرص (هیدروکسی کلروکین) مصرف می کنم و هیچگونه عوارض جانبی نداشته ام.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرزیدنت ترامپ گفت به این دلیل این دارو را مصرف می کند که بسیاری از پزشکان «با او تماس گرفته» و اثرات این دارو را ستوده اند. آقای ترامپ این اظهارات را چند هفته پس از آن ایراد کرده که نشریه نیویورک تایمز افشاء کرد خانواده او رشته های نزدیکی با شرکت مادر کارخانه سازنده هیدروکسی کلروکین دارند.

پزشکان این دارو را برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا تجویز کرده اند، اما بنظر می رسد آقای ترامپ آن را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مصرف می کند.

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه بار دیگر موضع خود را به عنوان شهروندی عادی که وارد سیاست شده و همواره با آن در تضاد است، نشان داد. او افشاء کرد که به رغم هشدارهای جدی اداره نظارت بر غذا و دارو علیه داروی مالاریا در ماه گذشته، این دارو را مصرف می کند.  

این نهاد گفت: « اداره نظارت بر غذا و دارو آگاه است که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که تحت درمان با هیدروکسی کلروکین یا کلروکین، و اغلب همراه با «ازیتومایسین» و  داروهای قلب قرار می گیرند، دچار اختلال شدید در ضربان قلبشان می شوند. ما همچنین آگاهیم که تجویز نسخه های این دارو افزایش یافته است. بنابراین، می خواهیم به کادر پزشکی و بیماران خطرات  استفاده از هیدروکسی کلروکین و کلروکین را یادآوری کنیم. ما همچنان به بررسی خطرات مرتبط با استفاده از هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای کووید ۱۹ ادامه داده و با دریافت اطلاعات بیشتر، عموم را در جریان خواهیم گذاشت.»    

آقای ترامپ گفت این دارو را تحت نظر تیم پزشکی کاخ سفید مصرف می کند.

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا می گوید: «ثابت نشده که هیدروکسی کلروکین و کلروکین برای درمان موثر و پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ موثرند. این داروها تحت پژوهش های کلینیکی برای درمان ویروس کرونا بکار می روند. ما در نبود آزمایش های کلینیکی، موقتا، مجوز استفاده از این داروها را برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها صادر کرده ایم. هیدروکسی کلروکین و کلروکین می توانند موجب تپش غیرعادی قلب و کندی کارکرد عضلات قلب در فاصله ضربان ها یا تپش قلب شدید موسوم به «تند تپشی بطنی» بشوند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان