سرآشپزهای بیکار نیویورک برای ثروتمندان شهر کار می‌کنند

بسیاری از سرآشپزهای برجسته نیویورک به علت ویروس کرونا شغل خود از دست داده‌اند

کار کردن به طور خصوصی برای سرآشپزها راهی است برای امرار معاش- Angela Weiss / AFP

به گزارش نیویورک پست، سرآشپزهای برجسته نیویورک که شغل خود را به علت ویروس کرونا از دست داده‌اند، این صنعت را ترک کرده‌اند و برای ثروتمندان میلیاردر شهر کار می‌کنند. 

منابعی به این نشریه گفته‌اند که سرآشپزهای سرشناسی که به دلیل همه‌گیری عالمگیر از رستوران‌هایی مانند جین- جورجز، دانیال، الون مدیسون پارک، پرسه و گرمرسی تورن، بیکار شده‌اند، حالا توسط خانواده‌های متمول شناسایی و استخدام می‌شوند. 

یکی از میلیاردرهایی که در کار ساختمان‌سازی است، به نشریه پست گفت: «بی مقدمه و ناگهانی، با من تماس گرفتند و پرسیدند که آیا مایل به استخدام سرآشپزی که برای رستوران جین- جورجز کار می‌کرده، هستیم یا نه؟»‌

همزمان با بحران ویروس کرونا و قرنطینه‌ای که یک‌شبه صنعت رستوران‌داری را کاملا متوقف کرد، کار کردن به طور خصوصی برای سرآشپزها راهی است برای امرار معاش. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایان تنزر، کمک‌آشپز یک رستوران سه ستاره میشلین به نام الون مدیسون، به نشریه پست گفت: «‌من شش هفته پیش بیکار شدم. با وجودی که آشپز مایل به نگهداشتن ما بود، ولی ماندن در آنجا ناممکن بود. من از بیکار ماندن متنفرم. دلم برای بودن در آشپزخانه تنگ شده. کار کردن به عنوان آشپز شخصی همواره بخشی از این صنعت بوده و من راجع به آن فکر کرده بودم. در این مقطع از زندگی کاریم، گزینه خوبی از نظر اقتصادی و حرفه‌ای است.»‌

بر اساس این گزارش و به نقل از منابع، سرآشپزهایی که به کار خصوصی روی می‌آورند، علاوه بر مزایایی از جمله ساعات بهتر کاری، ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز افزایش حقوق دارند. 

دیوید یودوین، مدیرعامل «‌ جامعه استخدام»، به این نشریه گفت:‌ «‌درصد بالایی از سرآشپزهای رستوران‌ها حقوق  بسیار کمی دریافت می‌کنند و به‌ندرت از مزایا برخوردار می‌شوند. اما اکنون مشتریان آنها بسیار سخاوتمند و انعطاف‌پذیرند.» 

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده است که آشپزها احتمالا تجربه‌های متفاوتی در کارکردن برای مشتریان خصوصی کسب می‌کنند و بعضی خانواده‌ها بهتر از دیگران رفتار می‌کنند و بیشتر حقوق می‌دهند. 

آقای یودوین افزود: «‌بخشی از کار کردن به عنوان سرآشپز خصوصی مربوط به توانایی  تعامل با خانواده، بچه ها و مهمانان آنهاست. عمدتا مربوط به داشتن جاذبه‌ای مناسب برای آن خانواده است و خلاصه مزه خوب غذا توام با میانه خوب با آنها.»‌

براساس این گزارش، وضعیت حاکم کنونی برای بسیاری از آشپزها موقتی خواهد بود؛‌ یعنی تا زمانی که همه‌گیری جهان‌گستر ادامه داشته باشد. احتمال می‌رود آنهایی که اکنون خصوصی کار می‌کنند، به زودی در پی بازگشت به کار در رستوران‌ها باشند. 

آقای تنزر در ادامه گفت: «وقتی در رستوران کار می‌کنید، بخشی از یک تیم هستید. همتایانی هستنند که سرمشق شما می‌شوند و کسانی هم هستند که از شما می‌آموزند. تیم می‌شود خانواده شما. یاد می‌گیرید به آنها عشق بورزید و این در واقع سخت‌ترین بخش ترک رستوران است.» 

© The Independent

بیشتر از جهان