تلفات کرونا در آمریکا بیش از آمار کشته‌شدگان این کشور در جنگ ویتنام

شمار مبتلایان قطعی کرونا در ایالات متحده از مرز یک میلیون نفر گذشته است

شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده از تمامی کشورها در جهان پیشی گرفته است - John Moore/Getty Images/AFP

تلفات کرونا در ایالات متحده به بیش از ۵۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسید و آمار کشته‌شدگان این کشور در جنگ ویتنام را پشت سر گذاشت.

در حالی که جنگ ویتنام بیش از دو دهه طول کشید و ۵۸ هزار و ۲۲۰ آمریکایی در آن جان باختند. شمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا در عرض سه ماه که از شیوع آن می‌گذرد، از این تعداد بیش‌تر شده است.

در سال ۱۹۶۸ که مرگ‌بارترین سال جنگ ویتنام بود، نزدیک به ۱۷ هزار نظامی آمریکایی کشته شدند. مرگ‌بارترین روز این جنگ برای آمریکایی‌ها نیز ۳۱ ژانویه بود و در آن روز ۲۴۶ نظامی آمریکایی کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که آمار روزانه تلفات کرونا در ایالات متحده چندین بار، از دو هزار نفر بیش‌تر شد.

از سوی دیگر، طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، روز سه‌شنبه شمار مبتلایان قطعی کرونا در ایالات متحده، از مرز یک میلیون نفر گذشت.

دونالد ترامپ در جلسه اطلاع رسانی روز دوشنبه کاخ سفید در پاسخ به این که آیا رییس‌جمهوری که در دوران وی شمار تلفات آمریکایی‌ها در عرض شش هفته بیش از تلفات جنگ ویتنام و پیامدهای آن شود  "شایسته" انتخاب مجدد است گفت "در ایالات متحده تلفات مردم زیاد است، اما پیش‌بینی‌های اولیه" حاکی از آن بود که تلفات به بیش از دو میلیون نفر برسد.

او گفت: احتمالاً به رقم ۶۰ هزار، ۷۰ هزار می‌رسیم. در این موارد یک نفر هم خیلی زیاد است.

رییس جمهور آمریکا بارها خودش را به رییس جمهور دوران جنگ تشبیه کرده است که در این بحران بهداشت عمومی باید با "دشمنی نامرئی" دست و پنجه نرم کند.

شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده از تمامی کشورها در جهان پیشی گرفته و اکنون نزدیک به یک‌سوم کل مبتلایان جهان است. تلفات کرونا در ایالات متحده نیز بیش از یک‌چهارم کل تلفات کرونا در جهان است.

جهش چشم‌گیر شمار مبتلایان پس از رفع کمبود چشم‌گیری صورت گرفت که در زمینه ظرفیت انجام آزمایش در سراسر این کشور وجود داشت. در آغاز ماه مارس مبتلایان که در ایالات متحده شناسایی می‌شدند، کم‌تر از ۱۰۰ نفر بود اما در چند هفته گذشته تلفات روزانه به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

طبق گزارش دفتر ملی بایگانی آمریکا، در دوران جنگ ویتنام که از سال ۱۹۵۵ تا سال ۱۹۷۵ طول کشید حدود ۵۸۲۰۰ نفر جان باختند که ۴۷۴۳۷ نفرشان در میدان نبرد بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان