اسپانیا پوشیدن ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی را اجباری کرد

تعداد جان‌باختگان بر اثر کووید- ۱۹ در اسپانیا به ۲۵،۱۰۰ نفر رسیده است

بزرگسالان اسپانیایی برای اولین بار در هفت هفته گذشته از روز شنبه اجازه یافتند تا برای ورزش کردن از خانه بیرون بروند - Gabriel BOUYS / AFP

همزمان با کاهش تدریجی تدابیر قرنطینه کرونا در اسپانیا، پوشیدن ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی برای همه از روز دوشنبه اجباری می شود. 

به گفته پدرو سانچز، نخست وزیر آن کشور، همزمان با اجرای این مقررات، شش میلیون ماسک صورت در مراکز اصلی حمل و نقل عمومی، هفت میلیون ماسک توسط شهرداری های محلی، و ۱.۵ میلیون دیگر نیز از طریق نهادهای اجتماعی بین مردم توزیع خواهد شد. 

این خبر در حالی اعلام شده است که بزرگسالان اسپانیایی برای اولین بار در هفت هفته گذشته از روز شنبه اجازه یافتند تا برای ورزش کردن از خانه بیرون بروند. این گامی از طرحی است که در راستای لغو تدریجی قرنطینه تنظیم شده است و مرحله اول آن در هفته گذشته با آزاد کردن قدم زدن کودکان زیر ۱۴ سال در خیابان‌ها شروع شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سانچز با تاکید بر این که روند بازگشت به زندگی عادی پس از قرنطینه کند خواهد بود، گفت: «این تدابیر که قطره‌ای اعمال می‌شوند، رفاه و آرامش اندکی ایجاد می‌کنند و شاید کافی به نظر نرسند، اما مهمند.»‌

اسپانیا یکی از سخت‌ترین تدابیر قرنطینه در اروپا را داشته است که بر اساس آن، بزرگسالان تنها برای خرید غذا، دارو و سایر کالاهای ضروری و نیز راه بردن سگ‌هاشان در نزدیکی محل اقامتشان اجازه ترک خانه را دارند. 

به گفته نخست وزیر اسپانیا، پس از برداشتن قرنطینه آنچه اهمیت دارد این است که شهروندان سهل‌انگاری نکنند و هشیار باشند، چراکه ویروس می‌تواند به راحتی دوباره بازگردد.

او گفت: «اطمینان دارم که تا پیدا شدن واکسن، درچند ماه آینده ما شاهد شیوع بیشتر ویروس خواهیم بود. 

چیزی که باید تضمین کنیم این است که این همه‌گیری نظام بهداشت ملی ما را در معرض خطر قرار ندهد.» 

اسپانیا روز شنبه از مرگ  ۲۷۶ بیمار دیگر خبر داد و با این شمار، کل تعداد جان‌باختگان بر اثر کووید- ۱۹ تا آن روز به ۲۵،۱۰۰ نفر رسیده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان