رستورانی در لندن در حمایت از رژه ترنس‌ها دستشویی‌ بی‌جنسیت می‌سازد

این رستوران می‌گوید به نگاه «به دور از جنسیت‌زدگی» خود افتخار می‌کند

رستوران زنجیره‌ای «واگاماما» اعلام کرده است که در حمایت از نخستین رژه «پراید» (افتخار) تراجنسیتی‌ها در لندن، دستشویی‌هایی را برای استفاده مشترک همه جنسیت‌ها اختصاص خواهد داد.

«واگاماما» که عمدتا غذاهای آسیایی تهیه می‌کند، گفته است که در دست‌کم ۴۰ درصد از رستوران‌های خود در بریتانیا و نیز در تمام شعب جدیدش، دستشویی‌های بی‌جنسیت ارائه خواهد کرد.

قرار است نخستین نمونه این دستشویی‌ها در شعبه «تِست کیچِن نودِل لَب» در محله «سوهو»ی لندن ساخته شود.

تا روز چهاردهم سپتامبر (برابر با ۲۳ شهریور) که روز نخست جشنواره تراجنسیتی‌ها (ترنس‌ها) در لندن است، «واگاماما» دستشویی‌های مشابهی در دست‌کم ۵۰ شعبه این رستوران زنجیره‌ای تعبیه خواهد کرد.

راس فارکر، مدیر بازاریابی زنجیره «واگاماما» می‌گوید: «واگاماما افتخار می‌کند که به دور از جنسیت‌زدگی، همواره محلی دلپذیر برای همه بوده است. ما مهمانان و همکاران‌مان را ترغیب کرده‌ایم که با هم متحد باشند و به آنچه که هستند، افتخار کنند».

او افزوده است: «دنیا به جلو می‌رود و ما نیز باید با روحیه مثبت، تغییر کنیم و خود را بر اساس خواسته‌های همکاران و مهمانانمان به روز کنیم».

«واگاماما» علاوه بر تعبیه دستشویی‌های بی‌جنسیت، بار دیگر با به راه انداختن کارزاری اینترنتی موسوم به «همه با هم» بر حمایتش از جامعه دگرباشان تاکید کرده است.

این رستوران زنجیره‌ای، به‌عنوان بخشی از این کارزار، میزبان یک رشته گردهم‌آیی تحت عنوان «آموزش شریکیابی» برای دگرباشان خواهد بود که نخستین موردش در ژوئیه و هم‌زمان با جشنواره «پراید» دگرباشان لندن برگزار می‌شود.

آموزش شریک‌یابی ایده تانیا کامپس، یکی از اعضای بنیاد «آلبرت کندی» که به دگرباشان اختصاص دارد، است. او می‌گوید:«بیست و چند ساله بودم که به جامعه دگرباشان پیوستم، بدون آن که کسی را در این جامعه بشناسم. در طول چند سال گذشته، یک شبکه گسترده از اعضای این جامعه تشکیل داده‌ام که خوشوقتم آن‌ها را دوستان و خانواده‌ام بنامم».

کامپس می‌افزاید: «می‌خواهم این افراد استثنایی را که با آن‌ها آشنا شده‌ام، به دیگر جوانان دگرباش معرفی کنم تا بدانند تنها نیستند و برای آنها جایی وجود دارد. مهم‌تر از همه، این که نشان‌شان بدهم که توانایی آن را دارند که به عنوان اعضای جامعه دگرباشان، سربلند و بدون پنهان‌کاری زندگی کنند».

کارزار «واگاماما» در حمایت از دگرباشان همچنین شامل اهدای ۱۵ هزار پوند به شش عضو سازمان خیریه «پراید»، استفاده از محوطه رستوران‌های «واگاماما» برای گردهم‌آیی گروه‌ها در روز جشنواره پراید و گذاشتن پرچم «پراید» روی نیمکت‌های رستوران‌های «واگاماما» است.

سازمان خیریه «استون وال» برآورد می‌کند که ۶۰۰ هزار فرد ترنس یا خارج از جنسیت در بریتانیا زندگی‌ می‌کنند.

نخستین جشنواره تراجنسیتی‌های در لندن، ۲۳ شهریورماه در محله «هَکنی» در شرق لندن برگزار خواهد شد.

برگزارکنندگان این جشنواره می‌گویند که این مراسم برای ترنس‌ها، افراد بی‌جنسیت، میان‌-جنسیتی‌ها و تمام کسانی است که در هیچ‌یک از طبقه‌بندی‌های شناخته شده جنسیتی نمی‌گنجند.

© The Independent

بیشتر از زندگی