محدودیت فروش محصولات حاوی نیکوتین در فرانسه

برخی تحقیقات انجام شده به نقش نیکوتین در کاهش شانس ابتلا به کووید-۱۹ اشاره می‌کند

محققان هشدار می‌دهند که افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا با علایم شدید‌تری مواجه خواهند شد-Getty Images via AFP

فرانسه فروش محصولات حاوی نیکوتین را پس از اعلام نتایج تحقیقات درباره تاثیر آن بر محفاظت در مقابل ویروس کرونا، محدود کرد.  

مقام‌های بهداشتی فرانسه هدف از این اقدام را جلوگیری از کمبود محصولاتی چون چسب‌های نیکوتین و آدامس‌های آن و پیشگیری از استفاده غلط و بیش از اندازه آنها اعلام کرده‌اند. 

نتایج تحقیقی که هفته جاری بر ۴۸۳ بیمار در بیمارستان پیتی سلپتریر در پاریس انجام شد، نشان می دهد: افراد سیگاری کمتر از سایر افراد به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا می‌شوند. 

محققان دریافته‌اند که تنها ۵.۳ درصد از افراد سیگاری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند در حالی که ۲۵.۴ درصد از جمعیت به طور مستمر سیگار می‌کشند.

این پژوهشگران هشدار داده‌اند که افراد سیگاری مبتلا به ویروس دچار علائم شدیدتری از بیماری تنفسی بروز می‌شوند. متخصصان بریتانیایی گفته‌اند که احتمال بستری شدن افراد سیگاری مبتلا به ویروس در بخش مراقبت های ویژه بیش از بیماران غیر سیگاری است. 

وزارت بهداشت فرانسه از زمان انتشار این تحقیق، فروش اینترنتی محصولات نیکوتین‌دار را ممنوع  و فروش آنها در داروخانه ها را محدود کرده‌اند. 

شهروندان تنها مجاز به خریدن این محصولات برای استفاده یک ماه از داروخانه‌ها هستند و همه خریداران باید هنگام پرداخت پول ثبت نام کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولیویه وران وزیر بهداشت به پارلمان فرانسه گفته: « تیمی از محققان فرانسوی مقاله علمی جالبی منتشر کرده اند، که نشان می دهد تعداد بیماران سیگاری و مصرف کننده نیکوتین کمتر از افرادی سایر افراد است. اما مراقب باشید این به آن معنا نیست که تنباکو از شما محافظت می کند، تنباکو می‌کشد.» 

وی گفت که سالانه بیش از ۷۰ هزار نفر در فرانسه به علت بیماری‌های مربوط به سیگار فوت می کنند. 

این پژوهش همچنین احتمال می دهد که نیکوتین از ورود ویروس به سلول های بدن جلوگیری می کند. به گفته ژان پیر شانژو از انستیتو پاستور فرانسه و از نویسندگان مقاله، فرضیه ما این است که به گیرنده های سلولی می‌چسبد و در نتیجه از راه ورود ویروس به سلول ها را مسدود می‌کند. 

محققان اکنون برای شروع آزمایش‌های بالینی در این باره منتظر صدور مجوز از سوی مقام های بهداشتی فرانسه هستند. 

آنها بنا دارند تا برای تست از چسب‌های نیکوتین بر روی کادر درمانی بیمارستان استفاده کنند. 

محدویت های فروش نیکوتین در فرانسه تا تاریخ ۱۱ می، زمانی که تدابیر قرنطینه کاهش می یابد و مدارس باز می شوند اعمال خواهد شد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی