تعلیق پزشکی که از بیمار مسلمان خواسته بود روبنده‌اش را کنار بزند

بیش از شصت هزار نفر با امضای عریضه‌ای خواهان جلوگیری از اخراج این پزشک شده‌اند.

بیش از شصت هزار نفر با امضای یک عریضه، از پزشکی حمایت کرده‌اند که موقعیتش به دلیل آن که از یک بیمار مسلمان خواسته روبنده‌اش را کنار بزند، تحت بررسی است.

دکتر کیت وولورسون می‌گوید از این زن خواسته بوده روبنده‌اش را کنار بزند تا او بتواند توضیحاتش را در مورد بیماری کودکش بشنود.

شوهر زن به خاطر ناراحتی همسرش از درخواست به گفته او «بی ادبانه» دکتر وولورسون، به روسای او در بیمارستان «رویال استوک» شکایت کرد.

 به دنبال ارجاع پرونده به شورای پزشکی عمومی (بریتانیا)، به اتهام تبعیض نژادی، دکتر وولورسون که با بیست و سه سال سابقه اکنون به طور آزاد کار می‌کند، گفته است «نگران عواقب» این ماجراست.

با این‌حال دکتر وولورسون افزود «تا نفس آخر» مبارزه خواهد کرد تا کارش را حفظ کند.

او که پنجاه و دو ساله و اهل شهر داربی بریتانیاست گفت: «من از یک خانم خواستم تا برای شنیدن حرف‌هایش، روبنده‌اش را کنار بزند، به همان گونه که از یک موتورسوار می‌خواستم که کلاه ایمنی‌اش را بردارد».

 دکتر وولورسون گفته است وقتی نامه (احضاریه) را دریافت کرده، نگران عواقب آن شده است.

او با ابراز تأسف از اینکه کشور بریتانیا «تا این حد سقوط کرده است»، گفته شکست دادنش به بیش از اینها احتیاج دارد.

دکتر وولورسون گفت از این که بیش از شصت هزار نفر عریضه پلاتفورم «چنج.اورگ» را امضاء کرده‌اند، «سخت تحت تأثیر» قرار گرفته است.

تهیه کننده عریضه «از اخراج دکتر وولورسون جلوگیری کنید»، نوشته است : «می‌خواهم هر تعداد که ممکن است این عریضه را امضاء کنند تا شهرت این مرد نجات پیدا کند، چون معتقدم او در جهت مصالح کودک (بیمار) عمل کرده و در رفتارش رنگی از تبعیض دینی یا نژادی وجود نداشته است».

این فرد تأکید کرده باید مطمئن شد شورای پزشکی عمومی پرونده او را منصفانه و با در نظر گرفتن کلیه شواهد، بررسی می‌کند، چون سازمان خدمات بهداشتی بریتانیا با کمبود پزشک روبروست و نمی‌توان پزشکان را به خاطر «اتهامات ساختگی تبعیض» از دست داد.

انجمن پزشکان بریتانیا از شورای پزشکی عمومی خواسته است تا به گفته انجمن، «راهکاری روشن برای حمایت از پزشک و بیمار» منتشر کند.

یک سخنگوی انجمن گفت: «بسیار مهم است که به اعتقادهای مذهبی بیمارانمان احترام بگذاریم، اما، روشن است که در شرایطی، برداشتن روبنده برای معاینات و درمان‌های پزشکی لازم است.»

دکتر وولورسون که از سمتش تعلیق شده، گفت انتظار دارد در مقابل شورای پزشکی عمومی که درباره آینده او تصمیم خواهد گرفت، حاضر شود.

او افزود: «مسئله این است که من بطور آزاد کار می‌کنم و اگر پرونده شما به شورای پزشکی عمومی ارجاع شود، دیگر کار برایتان پیدا نخواهد شد».

دکتر وولورسون ابراز امیدواری کرده است که پس از پایان تحقیقات به حرفه پزشکی خود ادامه دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان