جواب آزمایش تعدادی از بهبودیافتگان بیماری کرونا مثبت شده است

حدود ۱۶۳ بیمار کرونایی بهبود‌یافته در کره جنوبی دوباره به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند

انتخابات پارلمانی کره جنوبی که هفته گذشته برگزار شد- Ed JONES / AFP

بعد از آن که کره‌جنوبی اعلام کرد آزمایش کرونای شمار فزاینده‌ای از بهبودیافتگان دوباره مثبت شده است، نگرانی از مصونیت نیافتن بهبودیافتگان در حال اوج گرفتن است.

حدود ۱۶۳ نفر که قبلاً از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته بودند، دوباره به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب این احتمال نگران‌کننده شدت گرفته است که اگر یک بار به کرونا مبتلا شویم، تضمینی وجود ندارد در آینده به گونه‌ای طبیعی از آن مصون باشیم.

«که‌ون جوون-ووک» قائم‌مقام مرکز مهار و پیشگیری بیماری کره جنوبی روز جمعه در نشستی خبری گفت، اکنون ۴۰۰ نفر از بهبودیافتگان را تحت آزمایش قرار داده‌ایم تا ببینیم اگر مصونیت یافته‌اند این مصونیت به چه میزان است.

البته او تأکید کرد که هیچ گونه شواهد عینی وجود ندارد تا نشان دهد مثبت شدن دوباره آزمایش به معنای آن است که این افراد دوباره به این ویروس مبتلا شده‌اند.

علت‌یابی برای این پدیده همچنان ادامه دارد، اما به گفته مقامات ممکن است ویروس در ابتلای اول کاملاً از بین نرفته باشد. یعنی باقی‌مانده‌هایی از آر.ان.ای ویروس نابود شده در آزمایش‌های بسیار دقیق شناسایی شده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

که‌ون گفت: این یکی از احتمال‌ها است و دلیل خیلی محکمی هم می‌تواند باشد.

ژونگ نانشان یکی از کارشناسان برجسته دستگاه تنفسی در چین نیز اوایل همین هفته همین نظریه را مطرح کرده بود.

او در نشستی خبری گفته بود ممکن است عناصری از بیماری غیرفعال‌شده در بدن بهبودیافتگان باقی مانده باشد و همین سبب شود که آزمایش کرونا دوباره مثبت شود. او افزود: خیلی از این موضوع نگران نیستم.

هر دو این کارشناسان می‌گویند این باقی‌مانده‌ها طبق شواهد مقدماتی موجود می‌توانند باعث بروز نشانگان ضعیف در بیمار شوند، اما احتمالاً حالت واگیر ندارند.

همچنین خطاهای آزمایشی نیز می‌تواند علت مثبت شدن آزمایش بهبودیافتگان باشد. اما با توجه به شمار زیاد بهبودیافتگانی که آزمایش دوم آن‌ها مثبت شده است چنین دلیلی هر چه بیش‌تر نامحتمل می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد در حال بررسی این پدیده است.

© The Independent

بیشتر از جهان