نگاه مثبت بریتانیایی‌ها به قرنطینه

۵۱ درصد از شرکت کنندگان در یک نظر سنجی گفته‌اند هوای پاک و غذای خوب دوران قرنطینه را به بازگشت به زندگی «عادی» ترجیح می‌دهند

عروسک‌هایی جهت حمایت و قدردانی از سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) و تشویق مردم به خانه‌نشینی - REUTERS/Paul Childs

نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا نشان می‌دهد که تنها ۹ درصد از شهروندان خواهان بازگشت به زندگی عادی پس از دوران قرنطینه به علت ویروس کرونا هستند. 

گسترش ویروس کرونا که به تغییرات اساسی در زندگی افراد منجر شده و به استثنای ورزش و خریدهای ضروری، آنها را در سراسر بریتانیا خانه نشین کرده، از زمان جنگ جهانی دوم به این‌سو بی‌سابقه بوده است.

به گفته نهاد نظرسنجی «یوگاو»، طیف گسترده‌ای از مردم، در این بحران، نیمه پر لیوان را می‌بینند. 

۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی گفته‌اند که هوای تمیزتری را ملاحظه کرده‌اند و ۲۷ درصد از آنها از افزایش فعالیت حیات‌وحش از آغاز قرنطینه خبر داده‌اند.

۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز از استحکام بیشتر جامعه کوچک محل زندگی خود، پس از تغییر روند «عادی» زندگی به علت ویروس کرونا، سخن گفته‌اند. همچنین، ۳۹ درصد افراد گفته‌اند که تماس آنها با خانواده و دوستان افزایش یافته است.

این نظرسنجی که به درخواست «کمیسیون خوراک - کشاورزی حومه شهر» (FFCC)، و خیریه «بنیاد خوراک» انجام گرفته است، نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق امیدوارند که شاهد تغییرات شخصی و اجتماعی در دوران پس از همه‌گیری باشند. از هر ۱۰ نفر، کمتر از یک نفر، خواهان بازگشت به زندگی به روال قبلی است.    

در میان ۴۳۴۳ شرکت کننده بزرگسال، ۴۲ درصد گفته‌اند که اکنون قدر غذا را بیشتر می‌دانند و از هر ۱۰ نفر، یک نفر گفته است که مواد خوراکی را برای اولین بار با همسایه خود تقسیم کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین ۹ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که احساس سلامتی بیشتری می‌کنند، ۲۷ درصدشان بیشتر ورزش می‌کنند، و ۳۶ درصد گفته‌اند که فعالیت فیزیکی آنها کاهش یافته است. 

پروفسور تام مکمیلن، از دانشگاه سلطنتی کشاورزی و رئیس کمیسیون تحقیقاتی، می‌گوید: «این اطلاعات نشان می‌دهد که افراد خواهان تغییر هستند و مردم باید از این بحران بیاموزند. مردم چیزهای جدیدی را می‌آزمایند و در خانه، محل کار و جامعه تفاوت را تجربه می‌کنند. این را می‌توان در حوزه‌هایی از جمله آنچه بنیاد خوراک، کشاورزی و حومه شهر بر آنها تمرکز کرده است، و نیز سایر حوزه‌ها دید.»    

او افرود: «در کنار واکنش اضطراری، باید اهمیت این تغییرات را با آنچه انجام می‌‌دهیم، و نیز از منظر جمعی به خاطر بسپاریم. در این صورت، پس از دوران همه‌گیری، روش تغذیه خود  و نیز کشوری را که خواهان آن هستیم، شکل خواهیم داد. 

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۱۰۵ میلیون تن در سراسر بریتانیا از آغاز شیوع ویروس کرونا گرسنه مانده‌اند و افراد با مسایلی از جمله دشواری در کسب درآمد و عدم توانایی برای خرید کالاهای  مورد نیاز از فروشگاه‌ها مواجه بوده‌اند. این امر باعث افزایش شمار افرادی شده است که به بانک غذایی روی آورده‌اند. 

آن تیلور، مدیر عامل «بنیاد خوراک» می‌گوید: « همین نظرسنجی که نشان می‌دهد افراد خواهان تغییرات اجتماعی هستند، از نگرانی و بدتر شدن اوضاع هم خبر داده است و بحران عدم امنیت در دست‌یابی به غذا را برجسته کرده است.  طبق این نظرسنجی، از آغاز قرنطینه تاکنون سه میلیون بریتانیایی گرسنه مانده‌اند. این آمار بیانگر ضرورت تغییر سیستم غذایی در دوران پس از کووید-۱۹ است. تغییری که باعث شود همه، فارغ از میزان درآمدشان، به غذای سالم دسترسی داشته باشند. 

© The Independent

بیشتر از جهان