دفاع کاخ سفید از مسافرت شخصی ایوانکا و جرد کوشنر در دوران قرنطینه

انتقادها به زیرپاگذاشتن مقررات قرنطینه توسط خانواده ترامپ بالا گرفته است

ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر در سفر به هند- AFP

دولت ترامپ ناچار شد به انتقادات از سفر رفت و برگشت دختر ترامپ و همسرش از واشنگتن‌دی‌سی به نیوجرسی و زیر پا گذاشتن دستور ماندن در خانه پاسخ دهد.

ایوانکا ترامپ، جرد کوشنر و فرزند سه‌ساله‌شان، از واشنگتن دی‌سی به باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر سفر کردند و در آن‌جا نخستین شب عید فصح را جشن گرفتند. بتسی کلاین، یکی از مقامات کاخ سفید، با انتشار بیانیه‌ای گزارشی از این سفر ارائه داد: «ایوانکا و اعضای خانواده‌اش در محیط بسته منزل خانوادگی عید فصح را جشن گرفتند. این سفر با سفرهای کاری رفت و برگشتی او فرقی نداشت و محلی که رفته‌ بودند، از محیط اطراف خانه‌اش در واشنگتن‌دی‌سی خلوت‌تر بود.»

«در عین حال او در بدمینستر فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت می‌کرده است و دورکاری می‌کرد. سفر او ماهیت تجاری نداشت و دوست داشت که تعطیلات را با خانواده‌اش در حریم خصوصی بگذراند.»

به علت سفر به خانه، این زوج را با اتهام دورویی به باد تمسخر گرفته‌اند؛ به‌ویژه به آن دلیل که خانم ترامپ در ویدیوهایی که در توییترش منتشر کرده است، مکرراً بر «فاصله‌گیری اجتماعی» تأکید کرده است. همزمان، آقای ترامپ جرد کوشنر را به‌رغم نداشتن تجربه در هیچ‌یک از امور پزشکی یا سیاست‌گذاری سلامت عمومی، به ریاست ستاد بحران ویروس کرونا منصوب کرده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز ۳۰ مارس شهردار واشنگتن، موریل بوزر، فرمان خانه‌نشینی را صادر کرد. یکی از مواردی که در این فرمان تصریح شده است، این است که هرکس «به عمد از آن تخطی کند ممکن است مجرم شناخته شود و در صورت محکوم شدن، تا سقف ۵ هزار دلار جریمه یا تا ۹۰ روز حبس یا هردوی این‌ها در انتظار او است.» هم‌اکنون این فرمان تا ۱۵ ماه مه تمدید شده است.

گمان می‌رود آن دسته از اهالی نیویورک که می‌خواسته‌اند دوران قرنطینه را خارج از این شهر بگذرانند، باعث انتقال کووید ۱۹ به ساحل جرسی شده‌ باشند و به همین علت، فرماندار ایالت نیوجرسی از کسانی که دو خانه دارند، خواسته است که در منزل اول خود بمانند. بیش از ۳۵۰۰ نفر در این ایالت به کام مرگ رفته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان