طرح سه مرحله‌ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا

ایالت‌هایی که شیوع بیماری کرونا در آنها کمتر بوده، به تدریج زندگی را از سر می‌گیرند

دونالد ترامپ و مایک پنس در کنفرانس خبری روزانه در کاخ سفید، واشینگتن، ۱۶ آوریل ۲۰۲۰-ALEX WONG /Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طرحی سه مرحله‌ای برای بازگشایی اقتصاد آمریکا و احیای آن پس از آسیب‌های ناشی از تعطیلی‌ عمومی در دوران همه‌گیری کرونا، معرفی کرد.

به موجب این طرح فعالیت‌های اقتصادی به تدریج در ایالت‌هایی که شیوع کووید-۱۹ در آنها کمتر بوده، آغاز می‌شود.

ترامپ در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: «ما دوباره زندگی را از سرمی‌گیریم، ما اقتصادمان را دوباره احیا می‌کنیم.» او افزود که این یک روند تدریجی خواهد بود.

هدف طرح رئیس‌جمهور آمریکا این است که محدودیت‌ها در مناطقی که شیوع بیماری در آنها کمتر بوده، کاهش یابد.

با این حال برخی مقامات فدرال هشدار داده‌اند که این روند طولانی‌تر از زمانی است که ترامپ در آغاز انتظار داشت و برخی محدودیت‌ها و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی باید تا پایان سال جاری باقی بماند. به گفته آنها در صورتی که حفظ فاصله اجتماعی رعایت شود، امکان جلوگیری از موج جدید بیماری وجود خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس،‌در طرح ترامپ اختیار بازگشایی ایالت‌ها بر عهده فرمانداران خواهد بود اما رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده که در این روند دولت پشتیبان فرمانداران خواهد بود.

به این ترتیب در ایالت‌ها با درصد شیوع کمتر کووید-۱۹، تست‌های بیشتری انجام می‌شود و در سه مرحله کسب و کارها و مدارس بازگشایی خواهد شد.

با این حال قوانین حفظ فاصله اجتماعی مانند ممنوعیت تجمع بیشتر از ۱۰ نفر به قوت خود باقی خواهد بود و از سفرهای غیرضروری جلوگیری می‌شود.

در مرحله دوم، ضمن حفظ فاصله اجتماعی، امکان تجمع تا ۵۰ نفر وجود خواهد داشت و امکان ازسرگیری سفرها نیز در نظر گرفته شده است.

مرحله سوم، بازگشت به زندگی عادی برای اغلب آمریکایی‌ها است. البته با تمرکز بر شناسایی و ایزولاسیون هر گونه مورد جدید ابتلا به بیماری.

ترامپ می‌گوید الگوی کنترل بیماری در برخی ایالت‌ها به اندازه‌ای امیدوارکننده بوده که این ایالت‌ها می‌توانند در چند روز آینده این طرح سه مرحله‌ای را به اجرا درآورند.

با این حال فرمانداران از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات اعلام کرده‌اند که خود آنها در مورد شتاب اجرای این طرح در ایالت‌های تحت فرمان‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند.