شهردار لس آنجلس: دوره بهبودی صنعت هوایی ما طولانی خواهد بود

«ضربه‌ای که کرونا به صنعت هوایی زد، از حملات ۱۱ سپتامبر بدتر بود»

در حالی که در جریان شیوع ویروس کرونا پروازها متوقف شده‌اند، شهردار لس‌آنجلس هشدار داده است که در قیاس با پیامد حملات تروریستی یازده سپتامبر، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد که صنعت هواپیمایی این شهر به حال عادی بازگردد. 

اریک گارسِتی، روز پنجشنبه گفت که از آغاز شیوع ویروس کرونا، تعداد پروازها به فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس به حدی بی‌سابقه کاهش یافته است. 

شهردار لس‌آنجلس در کنفرانس خبری روزانه‌اش گفت: «وقتی هواپیما از بالای سرتان رد می‌شود، صدای آن را می‌شنوید. این روزها چندان هواپیمایی پرواز نمی‌کند.»

در حال حاضر کلیه پروازها در فرودگاه لس‌آنجلس، چهارمین بزرگترین فرودگاه جهان و شلوغ ترین فرودگاه ایالات متحده از نظر حجم تردد، متوقف شده است.

آقای گارستی گفت: «به دنبال حملات سپتامبر ۲۰۱۱، پنجاه و پنج درصد پروازهای ما به گونه‌ای بیسابقه در تاریخ افت کرد و ده سال طول کشید تا به حجم پیشینش بازگردد.»

شهردار لس‌آنجلس هشدار داد که لطمات ناشی از قرنطینه کرونا در این حجم، بی سابقه بوده است، و افزود:«در حال حاضر ۹۵ درصد پروازهای ما متوقف شده است. این وضعیت، حاکی از شدت و دامنه مصائب است.»

داده‌های انجمن بین‌المللی مسافرت‌های هوایی که دو هفته پیش منتشر شد، نشان می‌دهد که تقاضا برای سفرهای هوایی بین‌المللی در ماه فوریه ۱۴ درصد افت داشته است، که بیشترین میزان کاهش پس از حملات تروریستی سپتامبر ۲۰۱۱ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، اداره امنیت نقل و انتقالات ایالات متحده نیز گفته است که در روز چهارشنبه تنها ۹۵ هزار مسافر از مقرّهای نگهبانی فرودگاه‌ها گذشته‌اند که کمترین تعداد در ده سال گذشته بوده است.

در این میان، نهاد موسوم به «شرکت‌های هواپیمایی برای آمریکا» که نماینده شرکت‌های هواپیمایی آمریکن، دلتا، ساوث وست، یونایتد، و دیگر شرکت‌های آمریکاست، اعلام کرده است که ۷۱ درصد ظرفیت خود را در واکنش به قرنطینه سراسری کرونا در کشور کاهش داده است.

با توقف سفرهای بین‌المللی و داخلی، پیامدهای بالقوه اقتصادی برای لس آنجلس به عنوان مرکز ترددهای هوایی، چشمگیر خواهد بود. 

روز پنجشنبه، شهردار این شهر گفت:«نمی‌توانیم اجازه دهیم نیروی کار ما آماج لطمات این وضعیت اضطراری شوند. باید به آن‌ها کمک کنیم. ده‌ها هزار نفر، صدها هزار نفر، به اقتصاد فرودگاه ما متکی هستند.»

آقای گارستی اعلام کرد که از محل بودجه امدادی ویروس کرونا، برنامه‌های امدادی و امنیت اقتصادی (سی ای آر ای اس)  مبلغ ۳۲۳ میلیون دلار به فرودگاه لس‌آنجلس و حفظ تاسیسات و حمایت از کارکنان آن اختصاص داده خواهد شد.

در این میان، به شرکت‌های هوایی و پیمانکاران آن‌ها، منوط به این که طبق قانون کارکنان خود را تا تاریخ ۳۰ سپتامبر اخراج نکنند و حقوقشان را بپردازند، مبلغ ۲۹ میلیارد دلار اعطاء خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان