هشدار درباره تهدیدهای دوست یابی اینترنتی در دوران کرونا

دوست‌یابی در دوران اپیدمی کرونا با «خطر نسبی» همراه است

متخصصان می‌گویند دوست‌یابی اینترنتی در دوران کرونا بسته به میزان ریسک‌پذیری افراد است  - Eric BARADAT / AFP

دکتر آنتونی فاوچی، خطاب به کسانی که در اپلیکشنهای دوستیابی به دنبال همسران بالقوه آینده هستند، تلویحا هشدار داده و گفته این کار در دوران اپیدمی کرونا اشکالی ندارد، اگر خودشان «بخواهند خطر ابتلا به ویروس را به جان بخرند.»‌

پزشک بیماری‌های عفونی که اکنون به عنوان متخصص ویروس کرونای آمریکا شناخته می شود، در یک مصاحبه مجازی در برنامه «گودلاک آمریکای اسنپ چت»، در باره خطر آشنایی اینترنتی با غریبهها در دوران اپیدمی کرونا، گفت که انتخاب داشتن روابط نزدیک با دیگران در این سایت ها ریسکی است که نهایتا مسئولیت آن متوجه خود فرد است. 

در این مصاحبه، پیتر هامبی مجری برنامه، از پزشک ۷۹ ساله پرسید: «مثلا یک نفر در حال گشتن در اپلیکشن های دوستیابی تیندر یا بامبل و یا گریندر است و کسی را پیدا می کند که با او جفت و جور است و تصور می کند که اگر آن غریبه به خانه اش بیاید مشکلی نباشد. شما به این شخص چه می گویید؟»

در پاسخ به این سئوال، دکتر فاوچی گفت که دوستیابی در دوران اپیدمی کرونا با «خطر نسبی» همراه است اما «میزان ریسک پذیری» افراد متفاوت است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فوچی در ادامه افزود: «شما می دانید، این کار دشواری است چون با ریسک نسبی همراه است. اگر واقعا نمی خواهید به هیچ وجه این ویروس را بگیرید، باید از خود بپرسید که آیا از دیگران دو متر فاصله می گیرید؟ ماسک می پوشید و از همه دستورعمل هایی که راجع به آن حرف زده ایم پیروی می کنید؟ باید توجه داشته باشید که میزان ریسک پذیری افراد با یکدیگر متفاوت است و البته بستگی به سطح ارتباط مورد نظر شما هم دارد.»

او گفت: «اگر فقط دنبال یک دوست هستید، در اتاق بنشینید، ماسک بپوشید و با او گپ بزنید. اما اگر دنبال روابط شخصی نزدیک هستید، دیگر انتخاب با شماست که چقدر خطر ابتلا به ویروس را به جان بخرید.»‌

به گفته آقای فاوچی، تصمیم گیری در باره ملاقات با غریبهها از طریق اپلیکشن‌های دوستیابی وقتی پیچیده تر میشود که بدانیم حتی افرادی که علائمی از خود بروز نمیدهند نیز میتوانند ناقل بیماری باشند. 

او با تاکید بر این که شاید کار آسان تر بود اگر فقط مبتلایان به ویروس آن را به دیگران منتقل می کردند اما «مشکلی که ما با آن مواجه هستیم تعداد قابل توجه انتقال ویروس از طریق افرادی است که علائمی ندارند.»‌

متخصص گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید، در این مصاحبه همچنین نسبت به برگزاری فستیوالهای پیش رو از جمله کوچلا، هشدار داده و گفته که این امر او را «‌واقعا مضطرب»‌ می کند. 

او خاطرنشان کرد: «خب، وجود ویروس در جامعه ما مرا واقعا به شدت مضطرب می کند. واقعا نگران می شوم، زیرا شیوع ویروس کرونا به شکل  گسترده، شهرهای مختلف جهان را فرا گرفته است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی