هواپیمایی امارات از مسافران خود آزمایش کرونا می‌گیرد

نتیجه این آزمایش خون در مدت ۱۰ دقیقه مشخص می‌شود

مسئولان نظافت برای ضدعفونی هواپیمای متعلق به هواپیمایی امارات وارد هواپیما می‌شوند، ۵ مارس- EMIRATES AIRLINES / AFP

خطوط هواپیمایی امارات اولین شرکت هواپیمایی خواهد بود که از مسافران خود آزمایش کرونا می‌گیرد.

 امروز چهارشنبه، حساب رسمی این شرکت بزرگ هواپیمایی در توییتر اعلام کرد که شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین به عنوان اولین شرکت هواپیمایی در دنیا آزمایش کرونا از طریق خون را برای مسافران خود برقرار می‌کند.

این آزمایش خون با هماهنگی اداره بهداشت دبی انجام خواهد شد و نتیجه آزمایش خون در مدت زمان ۱۰ دقیقه مشخص خواهد شد. با شروع شیوع گسترده ویروس کرونا در خاورمیانه، امارات متحده عربی خیلی زود تدابیر سخت محافظتی را در کشور به اجرا درآورد و خطوط هوایی این کشور هم تمامی پروازهای خود را به سراسر دنیا متوقف کرد. 

امارات هم‌چنین اجازه ورود اتباع غیر اماراتی به این کشور را ممنوع کرده بود و شهروندان خود را از سفر به خارج از کشور منع کرده بود. مشخص نیست که این قوانین چه زمانی برداشته خواهد شد و یا سبک تر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای گذشته خبری مبنی بر از سرگیری برخی پروازها به مقصد دوبی منتشر شد. مدیران این شرکت بزرگ هواپیمایی می‌کوشند تا با اتخاذ تدابیری مانند گرفتن آزمایش کرونا از مسافران، به مرور پروازهای خود را از سر گیرند. 

روز سه شنبه، هواپیمایی امارات اعلام کرده بود که گزینه‌های جدیدی برای مسافرانی که بلیط پرواز دارند در نظر گرفته است. این گزینه‌ها شامل مسافرانی می‌شود که بلیط پرواز آن‌ها  قبل از تاریخ ۳۱ ماه مه برای سفر تا پیش از ۳۱ آگوست صادر شده است. این مسافران می‌توانند که یا بلیط‌‌ خود را مبادله کنند و یا برای بازپرداخت کامل بلیط درخواست کنند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات در بیانیه‌ای با اشاره به شروع به کار انجام آزمایش کرونا اعلام کرد که هواپیمایی امارات در حال کار روی برنامه‌هایی‌ست که بتواند این توانایی را در آینده به سایر پروازها نیز گسترش دهند. 

امروز هم‌چنین خبری منتشر شد که شرکت هواپیمایی «ایزی جت» در اروپا گفته است که برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی تمامی صندلی‌های ردیف وسط در هواپیماهای خود را خالی می‌گذارد و با این ابتکار امیدوار به از سرگیری روند جابه‌جایی مسافران است.

بیشتر از جهان