هشدار درباره احتمال ابتلای ۸۰ درصد کودکان نیویورک به کرونا

«کودکان نیویورک برای ویروس کرونا تست نمی شوند»

به گفته یک پزشک در نیویورک آزمایش کرونا برای بسیاری از کودکان غیرممکن است- Stephanie Keith/Getty Images/AFP

در شهر نیویورک آمریکا، یک متخصص کودک هشدار داده که شاید ۸۰ درصد کودکان این شهر به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند. 

دکتر دایان هس، از کلینیک « گرامرسی پدیتریکس»‌ در شهر نیویورک، در گفت و گو با آن-ماری گرین و ولادیمیر داتیرز از شبکه سی بی اس ان، گفته: «‌کودکان برای ویروس کرونا تست نمی شوند.» 

این پزشک گفته انجام آزمایش کرونا برای بسیاری از کودکان با علائم کووید-۱۹، غیرممکن است. 

او افزوده: «‌هیج تستی برای کودکان نداریم. سواب (ابزار اولیه تست نمونه برداری از بیمار) هم نداریم. من بیماری داشتم که پدر و مادر به کووید-۱۹ مبتلا بودند و فرزندشان تب بالای ۳۹ درجه داشت. اوایل کار بیماران را برای تست به بخش ای آر می فرستادیم. اما هیچ کس آنها را نمی پذیرفت. از این کودکان آزمایش گرفته نمی شد چرا که به اندازه کافی کیت های تست نداشتیم و کودکان هم حالشان خوب بود.»

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا که هفته پیش منتشر شد، تنها ۱.۷ درصد بیماران مبتلا به کووید-۱۹، که سن آنها مشخص شده، کودکان زیر ۱۸ سال بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 دکتر هس روز سه شنبه این آمار را به چالش کشیده و گفته که فقدان تست در میان بچه ها به این معناست که آمار واقعی به مراتب بالاتر از چیزی است که توسط سی دی سی گزارش شده است. 

او در ادامه افزود: «نمی خواهم گستاخی کنم اما این آمارها کاملا غلط هستند. به باور من شاید ۸۰ درصد کودکان به ویروس کرونا مبتلا هستند، چون ما آنها را تست نمی کنیم. من در شهر نیویورک هستم و قادر به تست بیمارانم نیستم. ما باید فقط حدس بزنیم که اگر بیمار هستند پس به کرونا مبتلا شدند. اکثر کودکان احتمالا ۸۰ تا ۹۰ درصدشان علائمی بروز نمی دهند. در نتیجه این آمار بسیار انحرافی است.»

دکتر هس به این نکته اشاره می کند که این آمار غلط انداز نه تنها تعداد دقیق کودکان مبتلا را نشان نمی دهد، بلکه آمار فوت شدگان کودک را هم در بر نمی گیرد. 

او گفت: «فکر می کنم این آمار کودکان جان باخته، مربوط به کمتر از نیم درصد کودکان مبتلا باشد چون این ابتلا خیلی رایج است. فراموش نکنیم که هزاران کودک در سال بر اثر آنفلوآنزا می میرند. در حالی که آنفلوآنزا در کودکان به مراتب کمتر کشنده است.»

صفحه ویژه ویروس کرونای گوگل نشان می دهد که در نیویورک بیش از ۱۱۰،۴۲۵ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و حداقل ۱۰،۳۶۷ بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. 

طبق پروژه ردیابی دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا بیش از ۶۱۰،۷۷۴ مورد ابتلا به کووید- ۱۹ دارد. در حالی که تعداد جان باختگان هم دست کم به ۲۶،۱۱۹ نفر می رسد. 

© The Independent