رونمایی فرمانده سپاه از آنتن ویروس‌یاب

در هفته‌های گذشته، سپاه بارها از دستگاه‌هایی رونمایی کرده که قرار است کرونا را در ایران از بین ببرد

صبح امروز، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران از جدید‌ترین «اختراع» شرکت‌های وابسته به این نیرو برای مقابله با کرونا رونمایی کرد.

این ششمین بار در دو ماه گذشته است که سپاه اعلام می‌کند دستاوردی جدید و خیره‌کننده برای مقابله و نابودی کرونا تولید کرده است.

پس از آنکه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، موافقت با درخواست دولت ایران برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا را منوط به استفاده از آن برای خرید اختراعات و تولیدات «شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی» کرد، سپاه هر هفته یک رونمایی از اختراعات شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را در دستور کار قرار داده است.

در جدیدترین مراسم رونمایی از اختراعات سپاه که به‌صورت زنده از شبکه خبر صداوسیما نیز پخش می‌شد، سلامی مدعی شد که «دانشمندان بسیجی» در شرکت‌های وابسته به سپاه، دستگاهی ساخته‌اند که در مدت «پنج ثانیه» نقاط آلوده به ویروس را کشف می‌کند و آنتن دستگاه به سمت آن نقطه نشانه می‌رود.

فرمانده سپاه این دستگاه را «پدیده علمی شگفت‌انگیز» توصیف کرده که «بیش از ۸۰ درصد دقت» دارد.

سلامی گفته است که این دستگاه با استفاده از «ویروس دوقطبی» و ایجاد «میدان مغناطیسی» تا شعاع ۱۰۰ متری، سطوح و افراد آلوده را تشخیص می‌دهد: « اساس آن این است که با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی استفاده از ویروس دوقطبی که داخل این دستگاه تعبیه می‌شود، هر نقطه‌ای از محیط تا شعاع صد متر که آلوده باشد آنتن این دستگاه در مقابل آن قرار می‌گیرد و در عرض ۵ ثانیه موفق می‌شود که نقطه آلوده را کشف کند.»

منظور فرمانده سپاه از «ویروس دوقطبی» روشن نیست و هیچ اطلاعات اضافه‌ای در مورد آن داده نشده است.

سپاه از نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران تلاش کرده جایگاه خود را به‌عنوان تولید‌کننده دستگاه‌های مقابله با کرونا تثبیت کند. یک روز پس از آنکه علی خامنه‌ای در نامه‌ای خطاب به محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مجوز ورود نیروهای نظامی به عرصه مقابله با کرونا را صادر کرد، نیروی زمینی سپاه نخستین دستگاه‌های مقابله با کرونا را رونمایی کرد.

در ابتدا دستگاه‌های ازون‌ساز و ضدعفونی بیمارستانی به‌عنوان اختراعات سپاه نمایش داده می‌شدند.

یک هفته پس از آن، دانشگاه بقیه‌الله اعظم سپاه اعلام کرد که آن‌ها «کیت بومی تشخیص کرونا با دقت بالا» را تولید کرده‌اند.

دو روز بعد همین بخش از سپاه مدعی شد که واکسن کرونا را ساخته و به‌زودی از آن رونمایی خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز ۱۲ فروردین و یک هفته پس از آنکه سازمان اطلاعات سپاه، پزشکان بدون مرز را از ایران اخراج کردند، سپاه اعلام کرد که دستگاه ضدعفونی اتوماتیک ساخته که با قرار گرفتن در ورودی اماکن عمومی همه ویروس‌ها را از بین می‌برد.

نیروهای وابسته به سپاه حتی یک نمونه از این دستگاه به همراه کیت‌های ادعایی دانشگاه بقیه‌الله را با کامیون به سمت سفارت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا روانه کردند تا به «مستضعفان آمریکایی» کمک کنند. البته سوئیسی‌ها این محموله را تحویل نگرفتند.

پنج روز بعد از اختراع دستگاه ضدعفونی اتوماتیک، احمد عبداللهی، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه خبرنگاران را فراخواند تا از «سامانه بومی غربالگری الکترواپتیکی با دقت بالا» رونمایی کند. این فرمانده سپاه مدعی بود که دانشمندان این نیرو در شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند دستگاه حرارت‌سنج از راه دور با دقت بسیار بالا را به مرحله تولید انبوه برسانند.

در هنگام نمایش این دستگاه برای خبرنگاران، حرارت بدن برخی افراد حاضر در مراسم ۴۳ تا ۴۵ درجه نشان داده شد که عملکرد «درست و دقیق» این دستگاه را زیر سؤال می‌برد.

هنوز هیچ‌کدام از این «اختراعات» و «دستاوردهای خیره‌کننده» سپاه به شکل عمومی مورد استفاده قرار نگرفته است و وزارت بهداشت نیز به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیرنده در مورد دارو و تجهیزات پزشکی، ترجیح داده تا در مورد ادعاهای سپاه سکوت کند.

بیشتر از