کرونا در نیویورک؛ «هنوز پایان فرانرسیده، اما شاید این پایان یک آغاز باشد»

فرماندار نیویورک برای توصیف شرایط شهر از چرچیل نقل قول کرد

چشم‌اندازی از منطقه منهتن در نیویورک-KENA BETANCUR/ Getty Images via AFP

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، در مصاحبه مطبوعاتی خود درباره این بیماری همه‌گیر هنگام اعلام آمار وحشتناک مرگ در این ایالت، از وینستون چرچیل نقل قول کرد، ولی اظهار داشت که بر اساس اطلاعات موجود، شیوع ویروس کرونا احتمالا رو به افول است.

فرماندار نیویورک با نقل قول از نخست وزیر بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم، گفت: «هنوز پایان فرا نرسیده است، حتی شروع این پایان هنوز رقم نخورده است، اما شاید پایان یک آغاز باشد.»

فرماندار با خبررسانی درباره شمار درگذشتگان در هر روز، گفت این آمار در حال ثابت شدن، ولی «در نرخی وحشتناک» است و جان‌های از دست رفته و رنج فراوان مردم را به تصویر می‌کشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای چهارمین روز متوالی، تعداد مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در این ایالت در حدی ثابت مانده است. در مقایسه با ۷۷۷ نفر در پنجشنبه، ۷۹۹ نفر در چهارشنبه و ۷۷۹ نفر یک روز پیش از آن، روز جمعه آمار درگذشتگان ۷۸۳ نفر بود.

تعداد کل مرگ‌های ایالت نیویورک به ۸ هزار و ۶۲۷ نفر رسیده است.

فرماندار نیویورک گفت، نمودار تعداد کل افراد بستری شده شاهد کاهش نرخ صعود بوده است و حتی ممکن است به اوج خود رسیده بوده باشد. نرخ بستری شدن بیماران هم به طرزی قابل توجه کاهش یافته است و افراد کمتری به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

آقای کومو اشاره کرد که تفاوت میان بستری شدن در بیمارستان با پذیرش در واحد مراقبت‌های ویژه تا حدی از میان رفته است، چرا که بیمارستان‌ها اکنون تقریبا انحصارا به عنوان واحد‌های مراقبت‌های ویژه عمل می‌کنند. او در عین حال گفت که نرخ افرادی که به لوله‌های کمکی برای تنفس نیاز دارند، نیز به شدت کاهش یافته است.

همچنین، تلاش‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به حومه‌های اطراف شهر نیویورک موفقیت‌آمیز بوده است و نرخ بستری شدن در آن شهرستان‌ها هم نیز کاهشی چشمگیر داشته است.

فرماندار تاکید کرد که آمار موجود نشان می‌دهد که رعایت  دستور در خانه ماندن، بسیار مهم است: «وضعیتی که ما تجربه می‌کنیم، نتیجه اقدامات ما است.»

او بر روی پیام ضمنی نقل قول چرچیل تاکید کرد که هنوز راه درازی در پیش است، و نسبت به خطر شتاب برای باز کردن مغازه‌ها و مدارس هشدار داد و گفت که سایر نقاط دنیا به تجربه دریافته‌اند که چنین عجله‌ای باعث افزایش شدید و دوباره شمار مبتلایان خواهد شد.

او گفت: «باز کردن دوباره مغازه‌ها و ادارات هم مسئله‌ای مرتبط با سلامت عمومی، و هم مسئله‌ای اقتصادی است. من نمی‌خواهم این دو را از هم جدا کنم. نمی‌توان از شهروندان این کشور خواست که بین از دست رفتن جان مردم و به دست آوردن پول یکی را انتخاب کنند.»

© The Independent