تعداد قربانیان کرونا در نیویورک از کشته‌های ۱۱ سپتامبر فراتر رفت

پیش‌بینی شده است در هفت روز آینده موارد ابتلا به اوج خود برسد

ساختمان امپایر استیت برای ادای احترام به کارکنان کادر پزشکی به رنگ قرمز در آمده است، ۱ آوریل- Johannes EISELE / AFP

با عبور شمار موارد مرگ در ایالت نیویورک از شمار قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، این ایالت تخمین زده است که وضعیت ویروس کرونا در آن ظرف هفت روز به اوج می‌رسد. 

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت، و دیگر مسئولان همواره گفته‌اند که وقتی انتشار ویروس کرونا در ایالت نیویورک به اوج برسد، این ایالت به تخت‌های مضاعف در بیمارستانی برای مقابله با ویروس مرگبار نیاز خواهد داشت. این نقطه اوج همچنین به معنای نیاز بیشتر به دستگاه‌های کمک تنفسی و دیگر تجهیزاتی است که ایالت برای رسیدگی به بیماران نیاز دارد. 

پیشتر، تاریخ اوج همه‌گیری در نیویورک در ماه آوریل، از هفت روز به ۱۴ و سپس ۲۱ روز تغییر یافت. آقای کوئومو روز شنبه در گفت‌وگوی روزانه با رسانه‌ها گفت که رسیدن به  نقطه اوج همه‌گیری، طی هفت روز آینده پیش‌بینی شده است. 

او گفت:‌ «هنوز به نقطه اوج بحران نرسیده‌ایم، ولی داریم نزدیک می‌شویم. پیش‌بینی ما در بررسی وضعیت این است که این وضعیت در هفت روز آینده رخ خواهد داد.»‌

 او گفت:‌ «از یک طرف هم می‌گویم شاید بهتر باشد به نقطه اوج برسیم و از آن عبور کنیم. البته هنوز برای این وضع آماده نیستیم. برای نقطه اوج آماده نیستیم. هر چه بیشتر وقت داشته باشیم برای افزایش ظرفیت، بهتر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از رسیدن به نقطه اوج، موارد ابتلا کماکان در حال افزایش خواهد بود و مردم همچنان به بستری شدن نیاز خواهند داشت، اما در عین حال معنایش این است که نیویورک پس از آن به زودی و به شکل روزانه با افت شمار موارد ابتلا مواجه خواهد بود. 

شمار کلی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالت نیویورک ۱۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر است، و این ایالت در روز جمعه با ۱۰ هزار و ۸۴۱ مورد جدید ابتلا، با بیشترین شمار ابتلا در یک روز همراه بود. در این میان، سه هزار و ۵۶۵ نفر جان باخته‌اند و به این ترتیب شمار موارد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از شمار قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر فراتر رفته است. موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در شهر نیویورک دو هزار و ۶۲۴ نفر است. 

در ایالت نیویورک، شهر نیویورک بیشترین موارد ابتلا را داشته است، اما یک کانون دیگر در لانگ‌آیلند در حال تشکیل است. 

آقای کوئومو گفت:‌ «درصد ابتلا در شهر نیویورک، به نسبت موارد ابتلا در کل ایالت در حال کاهش است. ما باید ردپای انتشار ویروس را دنبال کنیم و بنا به آمار، نیروها را اعزام کنیم.» 

فرماندار نیویورک همچنین گفت پذیرش در بیمارستان به ۱۵ هزار و ۹۰۵ نفر در مجموع،  و چهار هزار و ۱۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته است. او در عین حال ابراز امیدواری کرد که دو سوم افراد بستری شده پس از مراحل درمان اولیه، در حال ترخیصند. 

به منظور پاسخ‌دهی به انتشار فزاینده ویروس، ایالت نیویورک شمار تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات و کادر درمان را افزایش داده است تا هر بیمار به شکل مناسب مورد درمان قرار گیرد. 

در شروع همه‌گیری، نیویررک ۵۳ هزار تخت آماده داشت. اما این رقم به ۸۰ هزار تخت افزایش یافته است. 

مرکز همایش بزرگ شهر نیویورک موسوم به «جویتز سنتر» به افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این ایالت کمک کرده است. دولت فدرال آمریکا این محل را به مرکزی با ۲۵۰۰ تختخواب برای درمان بیماران کووید-۱۹ تبدیل کرد. آقای کوئومو گفت که این مرکز را دولت فدرال برپا کرده است و اداره خواهد کرد. 

او گفت:‌ «این کار، بار عمده‌ای را از دوش برمی‌دارد.» 

ایالت اورگان و کشور چین نیز دستگاه‌های تنفسی به ایالت نیویورک اهدا کرده‌اند. اورگان ۱۴۰ دستگاه کمک تنفسی داده است و هزار دستگاه دیگر هم از چین وارد نیویورک شده است. 

آقای کوئومو گفت:‌ «این کمک بزرگی است و برای ما به معنای تغییری چشمگیر است.» 

© The Independent