ران پال: کاخ سفید به بهانه کرونا به دنبال «کنترل کامل بر مردم» است

نماینده سابق کنگره آمریکا خواستار اخراج رئیس گروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید شد

پال: «‌درصورت ناپدید شدن این ویروس، باز هم آنها سوژه جدیدی پیدا خواهند کرد. این تنها بهانه ای است برای کنترل کامل مردم.‌»-DON EMMERT / AFP

ران پال، پزشک و نماینده سابق کنگره آمریکا در تگزاس، که دو بار در رقابت‌های حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و شکست خورده بود، می‌گوید مقام‌های کاخ سفید به دنبال کنترل کامل بر مردم به بهانه کرونا هستند. 

آقای پال در برنامه « گزارش آزاد ران پال» که روز پنجشبنه پخش شد، گفت که دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتو آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید، می‌خواهد مردم آمریکا را تحت «‌کنترل کامل‌» داشته باشد. 

او در ادامه گفته که اپیدمی ویروس کرونا «‌بهانه ای برای کنترل کامل مردم است.‌»‌

در حالی که او از دونالد ترامپ خواست تا دکتر فائوچی را از مقام خود به عنوان مدیر انستیتو و عضو گروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید برکنار کند. 

آقای پال افزود: «‌درصورت ناپدید شدن این ویروس، باز هم آنها سوژه جدیدی پیدا خواهند کرد. این تنها بهانه ای است برای کنترل کامل مردم.‌»

او در ادامه از مردم خواسته تا به حرف‌های دکتر فائوچی گوش ندهند. 

آقای پال ویدیویی از برنامه خود در حساب توئیتری‌اش منتشر کرد که روی آن نوشته بود: « فائوچی باید برکنار شود. اگر نه توسط  ترامپ، توسط مردم آمریکا.‌» 

به نظر می‌رسد آقای پال با این کار بر آتش انتقادها از دکتر فائوچی در هفته‌های اخیر دمیده است.

به گزارش رسانه چپگرای «‌مدیا مترز»، رسانه‌های حامی ترامپ نیز در اواخر ماه مارس به آقای فائوچی حمله کرده‌اند. 

 راش لیمبو، مجری محافظه‌کار برنامه رادیویی که از آقای ترامپ مدال آزادی آمریکا را دریافت کرده اوایل هفته جاری، به واکنش دکتر فائوچی و دیگر متخصصان بیماری‌های عفونی در کاخ سفید حمله کرده و آنها را «‌رفقای غمخوار هیلاری کلینتون» نامیده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در برنامه « راش لیمبو» گفت: «ما کماکان تعداد زیادی از رفقای غمخوار هیلاری کلینتون را در تیم کارشناسان پزشکی در اینجا داریم. ما می دانیم که یک چیز هنوز عوض نشده و آن این است که این فراد بیش از همه چیز می‌خواهند از دست دونالد ترامپ خلاص شوند.»‌

دکتر فائوچی که همواره با آرامش با شابعات در باره وجود تنش میان او و رئیس‌جمهور و نیز دیگر گزارش‌ها از دسیسه‌های کاخ سفید برخورد کرده است. 

این حمله های آتشین در حالی صورت گرفته که نیم‌میلیون نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تقریبا ۱۷ هزار نفر از ۲۰ ژانویه جان باخته اند. 

آقای ترامپ دستورالعمل کاخ سفید در مورد فاصله اجتماعی و تدابیر قرنطینه را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرده است. 

او این اقدام را نتیجه گفت‌و‌گوهایش با کارشناسان بهداشتی از جمله دکتر فائوچی دانسته که برای «‌مسطح کردن منحی» شیوع ویروس و حفظ ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها صورت گرفته است. 

مقام‌های درمانی آمریکا گفته‌اند تدابیر سخت‌گیرانه‌ای مانند بستن رستوران‌ها و تعطیلی کسب‌و‌کارهای میلیون‌ها آمریکایی برای پیشگیری از مرگ میلیون‌ها نفر ضروری است. 

اگرچه با همین تدابیر هم، دکتر فائوچی پیش‌بینی کرده که آمریکا چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس خواهد داشت. 

© The Independent