نقش پررنگ ارتش بریتانیا در کمک به مقابله با شیوع کووید-۱۹

ارتش برای مقابله با کرونا ۹ بیمارستان جدید می‌سازد

۱۰ هزار نیروی ارتش به طور ویژه به عملیات مقابله به کرونا اختصاص داده شده و ۲۵ هزار نفر در آماده‌باش قرار دارند-CPL WATSON P R / MOD / AFP

با ادامه تلفات سنگین ویروس کرونا در بریتانیا، ارتش این کشوردر حال برنامه‌ریزی برای ساخت ۹  بیمارستان اضطراری و تکمیل هشت بیمارستان در حال ساخت است.

این مراکز از بیمارستان چهار هزار تختخوابی ان اچ اس نایتینگل واقع در اکسل سنتر در داکلند شهر لندن کوچکتر خواهند بود. در حال حاضر ساخت و ساز چهار بیمارستان از ۹ بیمارستان در مناطق مختلف از جمله: بیرمنگام ، منچستر ، گلاسکو ، کاردیف ، بریستول ، هاروگات ، بلفاست و کامبریا آغاز شده است .

مکان های دیگری که مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از: کنت ایونت سنتر ، در نزدیکی مِید ستون ، بزرگترین مرکز گردهمایی در کشور ، برایتون سنتر در ساسکس و سایت هایی در کمبریج و نورویچ.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مقامات دفاعی ، در حدود ۲۵ هزار پرسنل ارتش در وضعیت «آمادگی بسیار بالا» برای شرایط اضطراری قرار دارند. از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر به طور اختصاصی روی کووید-۱۹ تمرکز دارند و روزانه حدود ۳ هزار نفر برای ماموریت اعزام می شوند.

نیروی هوایی سلطنتی (RAF) که تا پیش از این سرگرم انتقال شهروندان بریتانیایی که در خارج از این کشور گیر کرده بودند به داخل کشور بوده در حال حاضر وظیفه انتقال دستگاههای کمک تنفسی را به عهده دارد. برای مثال در پرواز اخیر از چین ۲۰۰ دستگاه به بریتانیا انتقال داده شد.

در همین حال  پرسنل تیپ ۷۷ ، که تخصص در جنگ سایبری و عملیات اطلاعاتی دارند ، ممکن است برای مقابله با اطلاعات غلط  مطرح شده در رسانه های اجتماعی  مانند ادعای شروع همه گیری به واسطه راه اندازی شبکه نسل پنجم (5G) بکار گرفته شوند.

از زمان مطرح شدن این ادعا سه مورد به آتش کشیده شدن دکل های مخابراتی گزارش شده است.

آنجلا مک لین ، مشاور علمی ارشد وزارت دفاع ، تاکید کرد تعداد مبتلایان به ویروس «به طور غیر قابل کنترل افزایش نخواهد یافت.»

او گفت بخشی از «خبر خوب» به خاطر کاهش زیاد در شمار افردی است که از ایستگاه‌های قطار اصلی استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که تعداد افراد نسبت به هفته اول ماه مارس ۹۴ درصد کاهش یافته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان