بوریس جانسون به آی‌سی‌یو منتقل شد

نخست وزیر بریتانیا دیروز از قرنطینه خانگی به بیمارستان رفته بود

بوریس جانسون تا دیروز در قرنطینه خانگی بود - Andrew PARSONS / 10 Downing Street / AFP

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد. جانسون که پس از مثبت شدن آزمایش کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، دیروز با بدتر شدن حال جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شده بود و دقایقی پیش به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان رفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرار است که دومنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، در غیاب جانسون ریاست کابینه را برعهده بگیرد.

سخنگوی دولت بریتانیا گفته که بوریس جانسون با توصیه پزشکان بستری شده و شرایط مراقبت از او در بهترین وضعیت است.

در بیانیه دولت آمده است که «بعد از ظهر امروز (دوشنبه) وضعیت نخست‌وزیر رو به وخامت گذاشت و بنا به توصیه کادر درمانی، نخستوزیر به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد».

پیش از این و پس از بدتر شدن حال جسمانی نخست وزیر ۵۵ ساله بریتانیا از او درخواست شده بود تا در صورتی که به سرعت بهبود پیدا نکرد قدرت را موقتاً واگذار کند. 

باب کرزلیک، رئیس سابق خدمات کشور و اندی استریت، شهردار حزب محافظه کار میدلندز به جانسون گفته بودند مسئولیت را به دامینیک راب واگذار کند. 

تا همین دیروز دفتر نخست‌وزیری، علائم آقای جانسون را نگران‌کننده ندانسته بود و تأکید داشت که حال وی وخیم‌تر نشده اما او به آمبولانس و برای درمان به اکسیژن، نیاز داشته است.

حدود ۱۰ روز قبل بوریس جانسون خبر از مثبت بودن ازمایش کرونای خود را اعلام کرد  و از همان زمان تحت قرنطینه خانگی بود. وی از زمان اعلام آن خبر، تاکید داشت که وظایف خود را به عنوان نخست وزیر و در ارتباط با کشور از خانه پیگیری خواهد کرد.

شب گذشته بود که ملکه الیزابت دوم، در پیامی تصویری که از تلویزیون، رادیو و شبکه‌های اجتماعی پخش شد، درباره دوران سخت فعلی و بحران کرونا با مردم بریتانیا صحبت کرد.

ملکه از تمام کسانی که قوانین قرنطینه و ماندن در خانه را رعایت می‌کنند تقدیر کرده و به  پیروی از مقررات و نظمی که همزمان با شروع شیوع این بیماری برقرار شده است، تاکید کرد.

ملکه بریتانیا شرایط فعلی را با دوران سخت جنگ جهانی دوم مقایسه کرده بود.