کرونا برای سیگاری‌ها خطرناک‌تر است 

پزشکان می‌گویند اکنون بهترین فرصت برای ترک سیگار است

سیگاری‌های مبتلا به کرونا چهارده برابر بیشتر از این بیماری سخت، رنج می‌برند -LLUIS GENE / AFP

طبق اعلام «اداره بهداشت عمومی انگلستان»، سیگاری‌ها در صورت ابتلا به ویروس کرونا به احتمال بیشتر با عوارض وخیم مواجه خواهند شد.

پروفسور جان نیوتون، مدیر بخش سلامت اداره بهداشت عمومی، مردم را تشویق کرد برای سلامتی خودشان و حفاظت از دیگران سیگار را ترک کنند. 

پروفسور نیوتون با تاکید بر عواقب همه‌گیری گفت: «اکنون بهترین زمان ممکن برای ترک سیگار است. نه فقط برای سلامت خودتان که برای حفاظت از اطرافیانتان.»

از آن‌جا که کوید۱۹ به سیستم تنفسی حمله می‌کند این باور وجود دارد که سیگار کشیدن، که می‌تواند برای شش‌ها و مجاری تنفسی مضر باشد، مخاطرات این بیماری را بالا می‌برد.

مقامات اداره بهداشت به یک تحقیق «کوچک اما بسیار موثر» از چین اشاره کردند که براساس آن، سیگاری‌های مبتلا به کرونا چهارده برابر بیشتر از این بیماری سخت، رنج می‌برند.

این پژوهش با نگاهی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ در سه بیمارستان در ووهان چین انجام شده است؛ همان شهری که این ویروس اولین بار در اواخر دسامبر سال گذشته در آن تشخیص داده شد. 

از جمله عواملی که در بروز نشانه‌های ویروس در بیماران ایفای نقش کرده بود «سابقه سیگارکشیدن» بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پژوهش که از روز ۳۰ دسامبر تا ۱۵ ژانویه انجام شد و در «ژورنال پزشکی چین» منتشر شد در ضمن سن بیمار، اختلال تنفسی و تب بالا هنگام ورود به بیمارستان را از سایر عوامل می‌داند. 

پروفسور نیوتون خطاب به سیگاری‌ها گفت «ترک سیگار هیچ‌وقت دیر نیست، هر سنی که داشته باشید» و افزود که هر چقدر مدت زمان سیگار نکشیدن طولانی‌تر شود بدن بیشتر خود را مداوا می‌کند. 

به گفته اداره بهداشت عمومی، افرادی که ترک سیگار کنند شاهد بهبود وضعیت تنفس و گردش خون خود خواهند بود و در ظرف ۱۲ هفته، توانایی بهتری برای ورزش کردن خواهند داشت. 

*در این مقاله از گزارش‌های «پی ای» استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی