پروازهای خالی از مسافر برای آماده نگه‌داشتن هواپیماها

این برنامه برای اغلب ۴۵۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-اس متعلق به رایان‌ایر، اجرا می‌شود

در تازه‌ترین کارزار تبلیغاتی رایان‌ایر گفته می‌شود که این شرکت هوایی در اروپا «کمترین میزان تولید گازهای کربن»‌ را دارد - Paul Faith / AFP

به نظر می‌رسد که شرکت رایان ایر، با انجام شمار اندکی از پروازهای نجات در دوران تعطیلی ناشی از ویروس کرونا، هنوز اغلب ناوگان هوایی خود را به شکل مرتب به پرواز درمی‌آورد. 

رایان‌ایر بزرگترین شرکت هوایی ارزان‌قیمت اروپاست و هواپیماهای خالی و بدون مسافر را طبق برنامه منظم به پرواز درمی‌آورد. بدین معنا که هواپیما پرواز می‌کند، دور فرودگاه می‌چرخد، و بر زمین فرود می‌آید. 

به نظر می‌رسد که این برنامه برای اغلب ۴۵۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-اس متعلق به رایان‌ایر، هر چهار روز یک بار اجرا می‌شود. 

داده‌های فوق را ‌«سیمپلی فلایینگ» جمع‌آوری کرده است که بر ۴۷ فروند هواپیما (بیش از ده درصد)‌ متعلق به رایان‌ایر به شکل اتفاقی نظارت داشته است. 

داده‌های مربوط به ردگیری پرواز نشان داده است که همه جت‌ها غیر از یکی، در روزهای اخیر پرواز کرده‌اند:‌ ۳۵ هواپیما دور فرودگاه چرخ زدند، و ۱۱ هواپیمای باقیمانده دست‌کم هر چهار روز یک بار فعالیت کرده‌اند. 

نمونه داده‌ها حاکی است که بیشتر ناوگان هوایی بر مبنای مشابه کار خواهند کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دلیل به پرواز درآوردن هواپیماهای خالی که مقصدی ندارند، حفظ کیفیت پروازی آنها است. 

هواپیماهایی که برای مدت چشمگیری زمین‌گیر شده‌‌اند، باید قبل از بازگشت به عملیات پرواز بررسی شوند و این باعث می‌شود که هواپیماها حتی برای دوره زمانی طولانی‌تری از پرواز باز بمانند و به قیمت ضررمالی بیشتر برای خطوط هوایی تمام شود. 

یک سخنگوی رایان‌ایر به سیمپلی فلایینگ گفت:‌ «برای اطمینان از این که هواپیماهای ما قابلیت کار کردن و خدمات رسانی، چه برای پروازهای بازگرداندن شهروندان به کشورهاشان و چه پروازهای ضروری برای انتقال تجهیزات و امکانات پزشکی، دارند، برخی از کادر پرواز و هواپیماهای ما باید هم‌راستا با دستورالعمل بوئینگ و مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا، آماده و در دسترس باشند.»

با این حال، تصمیم در مورد پرواز هواپیماهای خالی از مسافر بر اساس برنامه منظم، مغایر با تاثیرات تولید کربن این خط هوایی است. 

در تازه‌ترین کارزار تبلیغاتی رایان‌ایر گفته می‌شود که این شرکت هوایی در اروپا «کمترین میزان تولید گازهای کربن»‌ را دارد. 

این آگهی از سوی تشکیلات استاندارد تبلیغات ممنوع، و محتوای آن «گمراه‌کننده» توصیف شد. 

پیشتر، ایزی‌جت اعلام کرد که کلیه پروازهای تجاری خود را متوقف کرده است و به دلیل «محدودیت‌های بی‌سابقه مسافرتی از سوی دولت‌ها و در واکنش به انتشار ویروس کرونا»، ‌تمامی ۳۴۴ هواپیمای ایرباس خود را در اروپا زمین‌گیر کرده است.» این شرکت گفت، ممکن است بر اساس تقاضای دولت، برخی پروازهای خود را فعال کند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی