مایک پومپئو: آمریکایی‌های خارج از کشور باید «فورا» ‌بازگردند

احتمالا پروازهای چارتر در جریان همه‌گیری کرونا دائمی نخواهند بود

پومپئو می‌گوید پروازهای چارتر به دلیل همه‌گیری کرونا به زودی متوقف می‌شود-Alex Edelman / AFP

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، آمریکایی‌های خارج از کشور را که مایل به بازگشت به کشور هستند، ترغیب کرد که «فورا» بازگردند. او گفت پروازهای چارتر تجاری و دولتی به زودی و به دلیل انتشار ویروس کرونا متوقف می‌شوند. 

آقای پمپئو روز سه‌شنبه گفت:‌ «نمی‌دانیم که پروازهای تجاری تا کی فعال خواهند بود.» او افزود: «فراهم بودن پروازهای چارتر دولت آمریکا برای بازگرداندن شهروندان آمریکا به کشورشان از برخی کشورها، به علت نگرانی از ویروس کرونا، امری قطعی نیست.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه آمریکا تمامی آمریکایی‌های خارج از کشور را که مایلند به خاک ایالات متحده بازگردند، ترغیب کرد تا با سفارت آمریکا در کشورهای محل استقرار خود، تماس بگیرند و «فورا» برای بازگشت به ایالات متحده برنامه‌ریزی کنند. 

از آقای پمپئو پرسیده شد که آیا مسئولان آمریکایی به اطلاعات جدید انتشار یافته از سوی دولت چین درباره موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ در داخل آن کشور اعتماد دارند، یا خیر. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال اظهار نظری نکرد. او گفت، ارزیابی در چنان مواردی را بر عهده کارشناسان دولت آمریکا می‌گذارد که از نزدیک اطلاعات ارائه شده از سوی دولت چین را مورد نظارت و بررسی قرار داده‌اند. 

همزمان، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت در افغانستان، گفت که دولت ترامپ انتظار دارد که مسئولان طالبان به پیمان صلح اخیر پایبند بمانند. منظور او، جلسات اخیر برگزار شده با رهبران گروه طالبان در دوحه قطر بود. 

© The Independent

بیشتر از جهان