پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات به دلیل ویروس کرونا متوقف شد

از نظر میزان مسافت پرواز مسافران، هواپیمایی امارات چهارمین هواپیمایی بزرگ جهان است

هواپیمایی امارات از زمان تاسیس در سال ۱۹۸۵ تاکنون شبکه‌ای قوی را در فرودگاه‌های سراسر دنیا ساخته است- KARIM SAHIB / AFP

هواپیمایی امارات به خاطر بسته شدن حریم‌های هوایی و مرزها در سراسر جهان، تمام پروازهای مسافرتی خود را تعطیل می‌کند.

این هواپیمایی غول‌آسا که در دبی مستقر است تا کنون بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی است که لغو فعالیت‌های خود را اعلام کرد و به خاطر بحران ویروس کرونا تا چهارشنبه تمام پروازهای مسافری خود را پایان خواهد داد.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس هیات مدیره و مدیر اجرایی هواپیمایی امارات گفت: «کل جهان به خاطر شیوع کووید۱۹ قرنطینه شده است. این وضعیتی بحرانی و از نظر شدت و میزان بی‌سابقه است و تاثیری شگرف در سراسر جهان بر سلامت و زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم گذاشته است. به عنوان شرکت هواپیمایی جهانی ما به جایی رسیده‌ایم که دیگر نمی‌توانیم پرواز مسافران خود را تا زمان بازگشایی مرزهای کشورها و اعتماد دوباره مردم به مسافرت کردن به گونه‌ای کار‌آمد ادامه دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «ما وضعیت جاری را از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت و به محض آنکه شرایط اجازه دهد خدمات خود را مانند سابق ارائه خواهیم کرد.»

از نظر میزان مسافت پرواز مسافران، هواپیمایی امارات چهارمین هواپیمایی بزرگ جهان است که بعد از سه هواپیمایی بزرگ ایالات متحده قرار دارد: امریکن، دلتا، و یونایتد.

هواپیمایی امارات از زمان تاسیس در سال ۱۹۸۵ تاکنون شبکه‌ای قوی را در فرودگاه‌های سراسر دنیا ساخته است. تنها بیش از ۱۶۰ هزار نفر روزانه از یا به فرودگاه اصلی شرکت در دوبی پرواز می‌کنند.

اما با افزایش ممنوعیت‌های کشور برای سفرهای هوایی، شبکه پروازهای این شرکت به شدت مختل شده است. تعداد مسافران نیز به خاطر لغو ویزای آنها به محض ورود، به شدت کاهش یافته است.

وقتی هواپیمایی امارات دوباره به پرواز مسافران برگردد احتمالا آمار پروازها و فعالیت‌هایش به میزانی خیلی کمتر از سابق شروع خواهد شد.

مدیر اجرایی این شرکت گفت: «هواپیمایی امارات متعهد به خدمت به مشتریان خود است و بی‌صبرانه مشتاق بازگشت به حالت عادی و برنامه سابق پروازها است به محض آنکه اجازه این کار توسط مقامات ذی‌ربط فراهم شود.»

این شرکت مشتری اصلی هواپیمای «ابرجامبو» (SuperJumbo) یا ایرباس ای۳۸۰ است اما احتمالا تمام ۱۱۵ هواپیمای دوطبقه آن زمین‌گیر شده و به پرواز با ۱۴۴ جت بوئینگ ۷۷۷ خود روی آورد.

هواپیمایی امارات در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ میلیون نفر مسافر جابجا کرده که بسیاری از آنها بریتانیایی بودند.

این شرکت فرودگاه‌های گاتویک، هیترو، استانستد، بیرمنگام، منچستر، نیوکاسل، ادینبورگ و گلاسکو را به دبی وصل می‌کند که توقفگاهی برای پروازهای ادامه دار به آفریقا، آسیا و استرالیا است ولی بعید به نظر می‌رسد بعد از بازگشایی این شبکه به طور کامل احیا شود.

این هواپیمایی هشدار داد «بعد از بازگشت به حالت عادی و آماده شدن آنها برای برنامه‌ریزی مانند سابق احتمالا برای مدتی طولانی تعداد پروازهای آنها کمتر از گذشته خواهد بود.»

گروه امارات از نظر مالی قوی است و می‌تواند تعطیلی برای چند ماه متوالی ادامه دهد.

گرچه شغل کارمندان این شرکت تضمین شده است از آنها خواسته شده تا ۵۰ درصد حقوق کمتر دریافت کنند و مدیران ارشد شرکت نیز به کل از حقوق ماهانه خود صرف نظر کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان