کرونا در آمریکا؛ اتاق رایگان برای کادر پزشکی در هتل لوکس نیویورک

هتل معروف نیویورک روز جمعه تعطیل شد و دستکم تا ۱۵ آوریل بازگشایی نخواهد شد

به گفته کارشناسان نیویورک می‌تواند مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکا باشد- DON EMMERT / AFP

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، روز چهارشنبه در توییتی اعلام کرد که به خاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر نیویورک، هتل لوکس «چهار فصل» (فور سیزنز) این شهر اتاق‌های خود را به رایگان در اختیار کادر پزشکی می‌گذارد.

او نوشت: «هتل چهار فصل در خیابان ۵۷م، اتاق‌هایش را به رایگان در اختیار پزشکان و پرستارانی می‌گذارد که به اپیدمی کووید ۱۹ واکنش نشان داده‌ٔاند. سپاس هتل چهارفصل. این نخستین هتل از هتل‌های بسیاری است که امیدواریم اتاق‌هاشان را در اختیار بگذارند.» 

هتل چهارفصل نیویورک روز جمعه به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و تا دستکم ۱۵ آوریل بازگشایی نخواهد شد. 

آقای «تای وارنر»، دبیرکل گروه هتل‌ها و مراکز تفریحی «تای وارنر» که شامل هتل چهارفصل نیویورک هم می‌شود، در یک بیانیه گفت:«بسیاری از کسانی که در نیویورک کار می‌کنند، باید بعد از شیفت‌های هجده ساعته، راه درازی را از خانه به کار و از کار به خانه طی کنند.»

هتل چهارفصل خیابان ۵۷م، اتاق رایگان در اختیار پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی که اکنون در واکنش به کووید ۱۹ کار می‌کنند، می‌گذارد.

آقای وارنر گفت:«آن‌ها به جایی نزدیک به محل کارشان احتیاج دارند که استراحت کنند و تمدد قوا کنند. من اظهارات اندرو کومو را در یکی از کنفرانس‌های خبری‌اش شنیدم، و چاره‌ای نداشتیم جز این که هر کمکی از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.»

آقای کومو در اوایل هفته جاری از واکنش دونالد ترامپ در پیوند با اپیدمی کرونا انتقاد کرد و گفت که تجهیزات و لوازم پزشکی که (از طریق دولت فدرال) به نیویورک فرستاده شده است، کافی نیست.

او گفت:«آژانس مدیریت امداد اضطراری برای ما ۴۰۰ دستگاه اکسیژن فرستاده است. چهارصد دستگاه اکسیژن؟ من به ۳۰ هزار دستگاه اکسیژن احتیاج دارم. می‌خواهید برای چهارصد دستگاه اکسیژن تشکر هم بکنیم؟ به ۲۶ هزار نفری نگاه کنید که به خاطر آن که شما تنها ۴۰۰ دستگاه تنفسی فرستاده‌اید، خواهند مرد.» 

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز که سیر شیوع و ابتلا به ویروس کرونا را دنبال می‌کند، تاکنون نتیجه آزمایش کووید ۱۹ بیش از ۶۵۱۷۴ نفر در آمریکا مثبت بوده است و دستکم ۹۲۱ نفر از عوارض آن جان سپرده‌اند که ۱۹۲ مورد آن تنها در نیویورک بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (سی دی سی) توصیه کرده است که به منظور مقابله با گسترش بیماری، برای مدت دو هفته اجتماعات بیش  از ۵۰ نفر ممنوع شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی