دولت فرانسه هتل‌ها را به سرپناه بی‌خانمان‌ها تبدیل می‌کند

همه‌گیری کووید-۱۹ هتل‌های فرانسه را از مسافر خالی کرده است

تا پایان این هفته ۳۰۰ اتاق در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار می‌گیرد-JOEL SAGET / AFP

در گیرودار گسترش جهانی ویروس کرونا، دولت فرانسه هتل‌های خالی پاریس را به سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها تبدیل می‌کند.

با توجه به برقراری قرنطینه عمومی در پایتخت فرانسه، بیشتر هتل‌های این شهر خالی مانده‌اند. اما به گزارش خبرگزاری فرانسه-پرس، وزارت مسکن فرانسه قصد دارد در این زمینه تحولی ایجاد کند.

ژولیان دنورماندی، به روزنامه لاپاریزین گفت که شهرداری پاریس اتاق‌ها را رزرو خواهد کرد تا بی‌خانمان‌ها بتوانند خیابان‌ها را ترک کنند و در دوره شیوع کووید۱۹ در مکان امنی خود را قرنطینه کنند.

شهرداری پاریس تا ۵۰ اتاق در مرکز اقامتگاهی بین‌المللی کلرمان در منطقه سیزدهم این شهر رزرو کرده است و تا پایان هفته قصد دارد این تعداد را به ۱۷۰ اتاق برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه هتل‌های آکور نیز می‌تواند ۵۰۰ اتاق دیگر در پاریس و شهرهای دیگر در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار دهد. اتاق‌ها یک تخته خواهند بود تا کمترین تماس میان مهمانان برقرار شود.

فرانسه از روز ۱۷ مارس در قرنطینه کامل است و مردم باید ۱۵ روز در خانه بمانند و فقط برای خرید غذا، رجوع به داروخانه‌ها یا حاضر شدن سر کار برای مشاغل خدماتی ضروری، و نرمشی کوتاه از خانه خارج شوند.

همه فعالیت‌های تجاری غیرضروری نیز به حالت تعلیق درآمده است.

جدیداً دولت فرانسه در اجرای این ‌اقدامات، سخت‌گیری بیشتری نیز نشان می‌دهد. کسانی که قوانین قرنطینه را بشکنند تا ۳۷۰۰ یورو جریمه می‌شوند و در صورت تکرار، تا شش ماه روانه زندان می‌شوند.

وزیر کشور فرانسه، کریستف کاستانر، گفت: «با خانه ماندن جان دیگران را نجات می‌دهید.»

در لندن نیز چند هتل در دوره شیوع این ویروس جهان‌گستر، سرپناه کارتن‌خواب‌ها شده است.

در مرحله اول، تا پایان این هفته حدود ۳۰۰ اتاق در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار خواهد گرفت.

دفتر شهردار لندن در حال مذاکره با گروه هتل‌های اینترکنتینانتال است تا در سه ماه آینده، اتاق‌های بیشتری را نیز با تخفیف برای این افراد رزرو کند.

صدیق خان، شهردار لندن، گفت: «شیوع ویروس کرونا زندگی همه اهالی لندن را دگرگون می‌کند. باید نهایت سعی‌مان را بکنیم تا سلامت همه را تأمین کنیم، و جان آن بخش از اهالی لندن هم که هر شب در خیابان‌های پایتخت می‌خوابند، کم‌ارزش‌تر از جان دیگران نیست.»

او افزود: «اگر همه هم‌شهریان دست به دست هم دهیم، این دوران بسیار دشوار را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.»

© The Independent