بیمارستان‌های جنوب‌غرب آلمان بیماران فرانسوی را پذیرش می‌کنند

سخنگوی وزیر بهداشت آلمان: «طبیعی است که به همسایگان فرانسوی‌مان کمک کنیم»

فرانسه با کمبود تخت آی‌سی‌یو مواجه شده است-Ina FASSBENDER / AFP

بیمارستان‌های بادن-وورتمبرگ در جنوب غرب آلمان پذیرای بیماران مبتلا به ویروس کرونا از ناحیه شرقی فرانسه در همسایگی‌شان خواهند بود که با افزایش تعداد مبتلایان دست و پنجه نرم می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در این ایالت با تأیید گزارش روزنامه «شوابیش سایتونگ» گفت فرانسه با کمبود تخت آی‌سی‌یو مواجه شده و فرماندار این ایالت وینفرید کرشمان، به کمک این کشور می‌شتابد.

مارکوس ژاکس، سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفت مقامات از بیمارستان‌های بادن-وورتمبرگ که تخت خالی دارند خواسته‌اند بیماران فرانسوی را که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند پذیرش کنند.

او گفت با وجود محدودیت در امکانات این ایالت «طبیعی است که سعی کنیم به همسایگان فرانسوی‌مان کمک کنیم.»

روز جمعه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به شهروندان فرانسوی هشدار داد «بحران تازه شروع شده است».

آقای مکرون در جلسه ستاد بحران وزارت کشور گفت: «اقدامات فوق‌العاده‌ای برای کاستن از شدت موج اول شیوع بیماری انجام داده‌ایم و تازه مقابله با این ویروس آغاز شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود «هنوز کلی کار هست که باید انجام دهیم. باید هر لحظه از نو خود را سر و سامان دهیم و سعی کنیم اوضاع را پیش‌بینی کنیم و جلو بیفتیم.»

بیشترین شمار مبتلایان در فرانسه در ناحیه آلزاس گزارش شده که هم‌مرز با آلمان است. یکی از مقامات مناطق «گرانت اِست و با-رن» در شمال شرقی فرانسه گفته ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه در این ناحیه پر شده است و تعداد بیماران بیش از ظرفیت است.

فرانسه از روز دوشنبه کل کشور را در قرنطینه قرار داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، مقامات پاریس پایتخت این کشور و نیز شهر نیس در جنوب آن همه بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و محل‌‌های پیاده‌روی را بسته‌اند تا مانع از تجمع شمار زیادی از مردم و شکستن قرنطینه شوند.

در آلمان نیز بیش از ۲۰ هزار مبتلا به ویروس گزارش شده اما آمار مرگ و میر نسبتاً کم و فقط ۷۰ مورد بوده است.

دولت آلمان روز جمعه هشدار داد اگر در روزهای آخر هفته شهروندان این کشور خودشان فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور شود در کل کشور مقررات محدودیت عبور و مرور برای ۸۳ میلیون شهروندش اجرا کند.

اشتفان زیبرت، سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت:‌ «بی‌اغماض شرایط را بررسی خواهیم کرد و رفتار مردم تعیین می‌کند که چه تصمیمی خواهیم گرفت.»

آلمان برای مقابله با این بحران مدرسه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را تعطیل کرده است. باواریا اولین ایالت آلمان بود که از روز جمعه برای مبارزه با شیوع ویروس قرنطینه اجباری اعمال کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان